دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب : 13246
عفتان خبر داد:

آغاز فاز دوم پارک جنگلی ثامن الائمه(ع) طی روزهای آینده در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با بیان اینکه پارک جنگلی ثامن الائمه بزرگترین پارک جنگلی استان قم است گفت: احداث این پارک تاکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و فاز دوم مرحله عملیاتی آن در روزهای آینده آغاز می شود.
آغاز فاز دوم پارک جنگلی ثامن الائمه(ع) طی روزهای آینده در قم
به گزارش قم نیوز، احمد عفتان با اشاره به آغاز فاز دوم پارک جنگلی ثامن الائمه اظهار داشت: احداث پارک جنگلی ثامن الائمه یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قم بوده است و ۴ میلیارد تومان نیز برای ساخت آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰ درصد احداث این پارک پیشرفت فیزیکی داشته است، بیان داشت: خرید لوله و اتصالات برای خطوط انتقال آب به داخل پارک جهت آبیاری قطره ای و اجرای عملیات راه سازی محدوده پارک از جمله برنامه هایی است که طی ماه جاری آغاز می‌شود و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز اعتبار به آن تخصیص یافته است.

مدیر کل منابع طبیعی آبخیزداری قم با بیان اینکه احداث فاز اول این پارک با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان درسال گذشته آغاز شد، ادامه داد: پارک جنگلی ثامن الائمه ۴۰۰ هکتار بوده و در کیلومتر سه جاده قم - گرمسار واقع است.

وی با اشاره به آغاز درختکاری در این پارک طی نیمه دوم سال جاری افزود: پیش بینی می شود ۱۲۰ هزار اصله درخت در ۳۰۰ هکتار این پارک کاشته شود.

عفتان اضافه کرد: اقاقیا، زیتون، نارون، توت، ارغوان، سرو نقره‌ای و پسته از جمله گونه‌هایی است که در این پارک کاشته خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی آبخیزداری استان قم عنوان کرد: منبع ذخیره‌ای آب شرب به حجم ۷۵۰ متر مکعب و تمام بتن خریداری شده و ۸۰ درصد خط انتقال آن نیز انجام شده است.

وی تصریح کرد: انشعاب آب فاضلاب برای آبیاری درختان به میزان ۵۵ لیتر در ثانیه تأمین شده و ۹۰ درصد خطوط انتقال آن عملیاتی شده است.

به گفته عفتان پیش بینی می‌شود مجموعه عملیات فیزیکی این پارک تا پایان سال جاری انجام شود و بعد از آن فاز جدیدی از جمله ساخت مراکز فرهنگی، بهداشتی و مسجد و نمازخانه آغاز شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcfv0dy.w6dmjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما