پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : 20996

خدمات دهی روزانه خط ریلی قم به بیش از ۳ هزار زائر

قم نيوز : قم نيوز:‌مدیر کل راه آهن قم گفت: روزانه سه هزار و ۵۰۰ الی چهار هزار مسافر از قم به شهر‌های مختلف سفر می‌کنند که در این میان بیش از ۳۰ هزار مسافر هم از شهر‌های مختلف به صورت عبوری از شهر قم سفر می‌کنند.
خدمات دهی روزانه خط ریلی قم به بیش از ۳ هزار زائر
به گزارش قم نيوز، فرشاد زاد خور با اشاره به قطار‌های ویژه ایام نوروز اظهار کرد: روزانه ۴۴ قطار مسافربری از قم به سمت مرکز و جنوب کشور در حرکت هستند و شش قطار از قم به تهران در حال حرکت هستند که در مجموع در حدود ۵۰ قطار از قم به استان‌های مختلف کشور در حال تردد هستند.

مدیر کل راه آهن قم افزود: تمامی بلیت‌های پیش فروش ایام نوروز فروخته شده است که بیشتر این بلیت‌ها برای مشهد مقدس هستند که به طور روزانه سه هزار و ۵۰۰ الی چهار هزار مسافر از قم به شهر‌های مختلف سفر می‌کنند که در این میان بیش از سی هزار مسافر هم از شهر‌های مختلف به صورت عبوری از شهر قم سفر می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش و آماده باش پرسنل قطار شهری عنوان کرد: سعی و تلاش اداره کل راه آهن بر رضایت خاطر مردم و حرکت قطار‌ها در راس ساعت است که امیدواریم با تلاش کارکنان این اداره این امر محقق شود.

زادخور خاطر نشان کرد: قطار شهری قم و تهران همه روزه از ساعت شش صبح از قم به مقصد تهران حرکت می‌کند و ساعت ۱۶و ۳۵ دقیقع از تهران به قم بازمی گردد که ظرفیت قطار از ۳۸۰ نفر تا ۵۵۰ نفر است و در مدت یک ساعت و ۴۰ دقیقه به مقصد می‌رسد.

مدیر کل راه آهن قم با اشاره به عدم اسقبال مردم از قطار تند رو قم و تهران عنوان کرد: هنوز میزان استفاده مردم از این قطار‌ها به حد مطلوب نرسیده است این در حالی است که سرمایه گذاری اولیه برای راه اندازی این قطار بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال بوده است که اگر شهروندان از این قطار اسقبتال کنند می‌توان تعداد قطار‌ها را افزایش داد.

وی تصریح کرد: اگر ضریب اشغال قطار تند رو قم و تهران به ۸۰ درصد برسد می‌توان قطار‌های بیشتری را به این مسیر اضافه کرد این در حالی است که با توجه به کمی تعداد مسافران حرکت قطار متوقف نمی‌شود اما امیدواریم استقبال از این قطار‌ها افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcfv1d0.w6dx1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما