يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب : 27746
مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

عمل به سیره رسول اکرم(ص) عامل جلوگیری از نفوذ دشمنان است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در هر جایی مطابق با سیره و سنت رسول الله(ص) عمل کنیم و پایبند به سیره ایشان باشیم، دشمن نمی‌تواند به امت اسلامی نفوذ کند.
عمل به سیره رسول اکرم(ص) عامل جلوگیری از نفوذ دشمنان است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با فارس در قم ضمن تسلیت سالروز وفات پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) سرمایه گرانبها، بی‌بدیل و بی‌نظیری برای امت اسلامی است و پیامبر رحمت، مهربانی و عطوفت، عزت، استقامت، فداکاری، جهاد، صلح و سلامت است.
 
وی افزود: پیامبر اکرم(ص) مایه نجات، یاری و راهنمایی مردم به منزلگاه سعادت و سلامت بوده و خواهند بود و ایشان معدن تمام خوبی‌ها، صفات برجسته جمال و کمال الهی است.
 
مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) معدن و ذخیره تمام‌ناشدنی، قابل استفاده و بهره‌برداری در تمام عصرها، سنوات و دوره‌های تاریخ بوده، پیامبر اخلاق، عظمت، مهربانی، نرم خویی، مدارا، همراهی، یاری و تعاون است.
 
وی یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) اسوه و الگو در یتیم‌نوازی، مهر، محبت، تعاون، همکاری، مبارزه و روحیه اسلام‌خواهی بوده و معدن و ذخیره‌ای برای بشریت بوده است.
 
موسوی با تاکید بر شناخت نسبت به سیره رسول الله(ص) گفت: ایشان با نزدیکان و دوستان با مهربانی برخورد می‌کردند و با دشمنان مدارا می‌کردند و ملجا و پناهگاه مهر، عاطفه و دلسوزی بودند.
 
وی خاطرنشان کرد: اکنون می‌توانیم درس‌هایی از مرام، سیره، سنت، معاشرت‌ها و حرکات رسول خدا(ص) بیاموزیم و در صحنه اجتماع و زندگی فردی به آن عمل کنیم.
 
مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: در هر جایی مطابق با سیره و سنت رسول الله(ص) عمل کنیم و پایبند به سیره ایشان باشیم، دشمن نمی‌تواند به سد امت اسلامی نفوذ کند.
 
وی با اشاره به اهمیت درس‌آموزی از پیامبر اکرم(ص) گفت: سیره ایشان در زمینه‌های فردی، اجتماعی، بین‌المللی، عبادی، اخلاقی، علمی، اقتصادی، فرهنگی، تبلیغی، حکومتی و سیاسی درس‌آموز است.
 
موسوی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) تلاش‌های فراوانی در مسیر ترویج و تبیین مبانی اسلامی متحمل شدند افزود: ایشان رنج‌ها و سختی‌های فراوانی را متحمل شدند تا آداب، رفتار، اخلاق، مرام و سنت و سیره خود را به بشریت رساندند.
 
وی ادامه داد: قله خوبی‌ها، اوج جلال و کمال الهی در رسول الله(ص) وجود دارد و به عنوان مظهر اخلاق، شکیبایی، صبر، تلاش، جود، اقتدار و حکومت اسلامی محسوب می‌شود.
 
مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) فرستاده الهی است تا دین خدا را به طور کامل ترویج کند و مردم را به سعادت برساند و مردم را از جهالت‌ها، ضلالت‌ها و گمراهی‌ها در آن دوران نجات دهد و انسان‌ها را به وادی صفا و صمیمت برساند.
 
وی با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه‌هایی در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها در زمینه سیره و سنت رسول الله(ص) افزود: در این کارگاه‌ها باید در زمینه سنت و سیره پیامبر اکرم(ص) بحث کرده و این سنت و سیره توسعه پیدا کند.
 
موسوی گفت: پیامبر اکرم(ص) دو سرمایه بزرگ کتاب خدا و عترت را برای سعادت بشر به ارمغان آوردند و به امانت گذاشتند و فرمودند هر کسی به این دو ریسمان و منبع تمسک کند، سعادتمند می‌شود.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcfved0.w6dejagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما