پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : 22336

مسابقات پرش با اسب قم فردا آغاز می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مسابقات پرش با اسب قم به میزبانی باشگاه سوارکاری چابک قم فردا آغاز می‌شود و سوارکاران قمی با هم به رقابت می‌پردازند.
مسابقات پرش با اسب قم فردا آغاز می‌شود
به گزارش قم نیوز، نخستین هفته از رقابت‌های پرش با اسب قهرمانی استان قم از ظهر فردا گشایش می‌یابد و سوارکاران قمی در رده‌های بزرگسالان، نوجوانان و نونهالان و مبتدی با هم مسابقه می‌دهند.

این مسابقات، نخستین فعالیت مسابقاتی هیئت سوارکاری استان قم در سال ۹۳ به شمار می‌رود و تغییرات اعمال شده در مقررات فدارسیون سوارکاری شامل رده بندی اسب‌ها، ارتفاع موانع، رده‌های مسابقاتی و سن اسب‌ها در آن اعمال می‌شود.

ارتفاع موانع برای سوارکاران مبتدی ۹۰ سانتی م‌تر، نونهالان و نوجوانان ۱۰۵ سانتی متر و در بخش آزاد ۱۲۰ سانتی متر است و سوارکاران می‌توانند در رده‌های سنی مختلف با ۳ اسب شرکت کنند.

این مسابقات در رده سنی نونهالان و نوجوانان به صورت یک راند و یک باراژ برگزار می‌شود اما در رده سنی بزرگسالان، شیوه برگزاری به صورت ۲ راندی و بر اساس مجموع خطای ۲ راند و زمان راند دوم است.

هیئت سوارکاری قم برای نفرات بر‌تر رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان جایزه چهار و نیم میلیون ریالی و برای رده بزرگسالان پاداش شش و نیم میلیون ریالی در نظر گرفته است.

آخرین رویداد سوارکاری قم پیش از این، برگزاری هفته هفتم مسابقات سوارکاری قم در ۲ رده سنی نوجوانان و بزرگسالان در اسفند ۹۲ بود که به میزبانی باشگاه چابک برگزار شد و کامیار وجدانی از باشگاه سوارکاری شهاب و مسعود مکاری‌نژاد از باشگاه سوارکاری ابرش تهران در رده‌های دوم و سوم رده سنی بزرگسالان ایستادند.

رشته سوارکاری در دین مبین اسلام و توسط پیامبر اعظم (ص) مورد سفارش قرار گرفته است و در یکی دو سال اخیر، این رشته ورزشی با استقبال قابل توجهی از سوی مردم قم مواجه شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfvmd0.w6d0magiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما