دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : 36386
آیا از پاپ برای سفر به ایران دعوت می شود؟

پیش بینی روزنامه ایتالیایی از محتوای دیدار رئیس جمهور و پاپ

قم نيوز : قم نگار: روزنامه ایتالیایی لارپوبلیکا در یادداشتی به سفر رئیس جمهور ایران به اروپا و دیدار با پاپ اشاره کرد و گمانه های مطبوعاتی و دیپلماتیک از محتوای این دیدار بیان کرد. لارپوبلیکا نوشت که ممکن است آقای روحانی، از پاپ برای سفر به ایران دعوت کند.
پیش بینی روزنامه ایتالیایی از محتوای دیدار رئیس جمهور و پاپ
به گزارش قم نگار، روزنامه لارپوبلیکا چاپ ایتالیا در خبری با عنوان "وسوسه روحانی برای دعوت از پاپ برای سفری تاریخی به ایران"، به دیدار سه شنبه پیش رو رییس جمهور با پاپ و سیاست خارجی جدید واتیکان در جهان پرداخت.
این روزنامه ایتالیایی نوشت: فرانچسکو و ایران، این آخرین جبهه دیپلماسی واتیکان است. گفت و گویی که با سفر حسن روحانی رییس جمهور ایران به واتیکان بار دیگر از سر گرفته می شود. از سال ۱۹۹۹ است که یک رییس جمهور اسلامی ایران وارد واتیکان نمی شود.
منابع دیپلماتیک خارجی این فرضیه را مطرح کردند که سه شنبه صبح احتمالا روحانی در جیبش دعوت نامه ای برای پاپ جهت دیدار از ایران داشته باشد.
دبیرخانه واتیکان خبری از این دعوت ندارد. ولی اگر این فرضیه به حقیقت تبدیل شود و پاپ نیز بپذیرد، این قدمی تاریخی است که برای پاپ آرژانتینی نخستین بار نیست. وسوسه سفر به تهران طرحی پر از جاذبه است.
این روزنامه پس از اشاره به تنش زدایی بین المللی میان غرب و ایران، برطرف شدن شک ها و مجازات ها، به سیاست خارجی اخیر واتیکان پرداخت و افزود: فرانچسکو از ترکیه، اسراییل، فلسطین و اردن دیدن کرده و بارها از خواست خود برای سفر به عراق و حل مسئله سوریه صحبت کرده است. در این چهارچوب یک گفت و گوی مستقیم با ایران می تواند سهم بسیار مهمی برای ساختن پل های صلح در منطقه ای باشد که با جنگ های داخلی و تراژدی اخیر حضور داعش، زیر و رو شده است.
به گفته بعضی ها، پاپ امکان دارد سفر به ایران و ارمنستان را در مدت فشرده ای با هم انجام دهد و به گفته منابع دیپلماتیک، با این پاپ هر چیزی امکان پذیر است. نشانه هایی هم از سوی ایران دیده می شود. در جلسه جالب توجه ای که چند روز پیش در خبرگزاری آنسا برگزار شد، مظفری سفیر تهران در رم تاکید کرد که پاپ و مقر مقدس برای ایران بسیار مهم هستند، روابط ایران و مقر مقدس همیشه عالی بوده است و دائما تبادل هیات دارند. هرگز پاپی به ایران سفر نکرده است ولی در دوره پاپی فرانچسکو، ممکن است تحولی انجام شود.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcfvmdm.w6dvcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما