پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 47546
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اسلامی قم:

بودجه شهرداری در سال 95 تحقق 102 درصدی داشته است / جذب بیش از 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری در بلوار پیامبر اعظم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: بودجه شهرداری قم در سال گذشته تحقق 102 درصدی داشته است.
بودجه شهرداری در سال 95 تحقق 102 درصدی داشته است / جذب بیش از 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری در بلوار پیامبر اعظم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید محمد آتش زر، با اشاره به تحقق 102 درصدی بودجه شهرداری قم در سال 95 اظهار کرد: بودجه مصوب شهرداری در سال گذشته تحققی 102 درصدی داشته است، یعنی دو در صد بیش از حد انتظارات، که شهرداری در حوزه‌های درآمد، عمران و پرداخت بدهی‌ها سال موفقی را پشت سر گذاشته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم در خصوص پروژه‌های عمرانی شهر توضیح داد: پروژه‌های مقداد، تقاطع غیر همسطح 15 خرداد، تقاطع غیر همسطح شهدای مدافع حرم، فازهای اول و دوم بلوار آیت الله بروجردی و غیره به بهره برداری رسید و برخی پروژه‌ها که از سال‌های قبل شروع شده نیز در ماه‌های آینده مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در حوزه فضای سبز هم شهرداری سال موفقی را پشت سر گذاشته، چرا که همه بوستان‌ها ازنظر برق، ایمنی و وسایل بازی تجهیز شده است و سرانه فضای سبز شهری و جنگلی نیز در سال گذشته افزایش مناسبی داشته است.

آتش زر با تاکید بر اینکه شهرداری در سال 95 در بخش درآمد بسیار خوب عمل کرده است، افزود: بدهی اکثر پیمانکارها که حدود پنج ماه مطالبات خود را دریافت نکرده بودند اکنون تسویه شده است و حدود 70 درصد از بدهی بانک‌ها نیز پرداخت شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: یکی اقدامات مهم در سال گذشته تصویب سند چشم انداز قم 1400 بود که  بر این اساس برنامه پنج ساله شهرداری برای سال‌های آینده به تصویب رسیده و بودجه سال 96 را نیز بر اساس این برنامه تصویب کردیم.

وی آخرین مراحل اجرای مترو قم را مدنظر قرار داد و یادآور شد: تونل خط یک قطار شهری به پایان رسیده و در حال حاضر دستگاه TBM  برای خط دو متروی قم در حال آماده سازی است که در سال جاری فاینانس 250 میلیون یورو برای هر خط پیش بینی شده است و به همین دلیل برای بودجه سال 96 دو هزار میلیارد تومان نیز پیوست در نظر گرفته‌ایم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اسلامی قم از پیش بینی سه پروژه ساخت هتل در بلوار پیامبر اعظم(ص) خبر داد و بیان کرد: قرار داد اولیه احداث آن‌ها منعقد شده است که بر اساس قراردادها سه هتل مجهز اقامتی که بیش از 500 میلیارد تومان جذب سرمایه را برای قم در پی خواهد داشت در بلوار پیامبر اعظم ایجاد می‌شود.

وی در خصوص پرداخت بدهی‌هایی که مرتبط با بلوار پیامبر اعظم(ص) بوده است، تصریح کرد: برای این طرح حدود 800 میلیارد بدهی داشته‌ایم که تا پایان سال 96 قسمت عمده بدهی بانک ملی و تجارت تهاتر می‌شود و بانک شهر نیز 130 میلیارد تومان بدهی آن در سال گذشته به پایان رسیده است و مابقی نیز در سال جاری پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ 136
https://qomnews.ir/vdcfvtdj.w6dejagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما