سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : 19556
آیت الله علوی گرگانی:

پیروزی انقلاب اسلامی پاداش قبول شدگان در امتحان الهی بود

قم نيوز : قم نيوز: آیت الله علوی گرگانی گفت: خداوند با امتحانات ارزش‌های انسان‌ها را نمایان می‌کند و انقلاب اسلامی هم از آزمایشات الهی بود که باز هم دو دسته افراد در این جریان وجود داشتند که عده‌ای موفق شدند و عده‌ای شکست خوردند.
پیروزی انقلاب اسلامی پاداش قبول شدگان در امتحان الهی بود
به گزارش قم نيوز، آیت الله علوی گرگانی در دیدار جمعی از طلاب پاکستان انقلاب‌های به وجود آمده در کشورهای اسلامی را نمونه‌ای از امتحانات الهی برشمرد و اظهار کرد: خدا انسان‌ها را به حال خود‌‌ رها نمی‌کند از این رو با امتحان کردن انسان آن‌ها را محک می‌زند تا خوب از بد مشخص شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه آزمایش‌های الهی میزان مزد و پاداش را تعیین می‌کند، افزود: سنت امتحان الهی مختص یک دوره و زمان خاص نیست بلکه از صدر اسلام این سنت الهی حاکم بوده است.

استاد برجسته حوزه علمیه واقعه کربلا و حرکت سیدالشهدا (ع) را آزمایش الهی دانست و تصریح کرد: در جریان عاشورا و در آن امتحان الهی عده‌ای قبول شدند اما عده‌ای هم موفق نشدند و البته امتحانات الهی همیشه وجود دارد.

وی انقلاب‌های رخ داده در کشورهای اسلامی را از جمله ابتلائات و امتحانات الهی از انسان دانست و خاطرنشان کرد: خداوند با این امتحانات ارزش‌های انسان‌ها را نمایان می‌کند، انقلاب اسلامی هم از آزمایشات الهی بود که باز هم دو دسته افراد در این جریان وجود داشت عده‌ای موفق شدند و عده‌ای شکست خوردند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfvtdy.w6d1tagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما