سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۶
کد مطلب : 48626
منبع : خبرگزاری فارس
معاون شهردار قم:

نیازمند تامین زیرساخت‌های پایدار برای خدمات‌رسانی نیمه شعبان هستیم

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم گفت: با توجه به حضور تراکم بالای زائرین در محدوده مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان نیاز است زیرساخت‌های پایدار در این محدوده ایجاد شود تا بتوانیم در ایام دیگر نیز خدمات مناسبی بدهیم.
نیازمند تامین زیرساخت‌های پایدار برای خدمات‌رسانی نیمه شعبان هستیم
نیازمند تامین زیرساخت‌های پایدار برای خدمات‌رسانی نیمه شعبان هستیم
به گزارش قم نیوز، سید امیر سامع امروز با اشاره به خدمات شهرداری در نیمه شعبان، با بیان اینکه اقدامات شهرداری قم در قالب آماده سازی شهر برای میزبانی از نیمه شعبان پس از نوروز آغاز شد اظهار کرد: در قالب کمیته‌هایی که برای این کار دیده بودیم کارهای مجموعه شهرداری آغاز شد.

وی اهداف تشکیل این کمیته‌ها شامل ارائه خدمات مطلوب به زائرین و شهروندان، تامین مایحتاج ضروری زائرین، تامین ایمنی و... اضافه کرد: هشت کمیته تشکیل شد و جلساتی در مجموعه شهرداری و در قالب ستاد تسهیلات زائرین استان داشتیم که در شهرداری بخش‌های مختلف و مناطق را درگیر خدمات و آماده سازی کردیم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم آماده سازی پارکسوارهای محدوده جمکران را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در این مدت قریب به 150 هکتار پارکسوار و پارکینگ را با ظرفیت 50 هزار خودرو و 2 هزار اتوبوس را آماده کردیم.

وی به آماده سازی ستادهای هشت‌گانه شهرداری در محدوده مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و افزود: از ساعات ظهر قبل از نیمه شعبان تا نیمه‌های شب حجم بالای ورودی به پارکینگ‌ها و پارکسوارها را داشتیم.

سامع با بیان اینکه مسوولیت هر پارکسوار به عهده یکی از مناطق شهرداری بود گفت: محوطه سازی، آماده سازی سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، استراحت‌گاه و تشکیل ستاد در پارکسوارها بر عهده مناطق بوده است.

وی با بیان اینکه برای خدمت‌رسانی شایسته به مردم نیازمند برنامه بلند مدت هستیم خاطرنشان کرد: مراسم نیمه شعبان هر سال پرشورتر می‌شود و به همین خاطر برنامه‌ریزی مستمر و بلند مدت ضروری است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم با اشاره به نامگذاری و علامت‌گذاری پارکسوارهای جمکران گفت: کارت‌هایی نیز بین مردم توزیع می‌شد تا زائرین بتوانند مسیریابی درستی داشته باشند.

وی اقدامات حوزه مدیریت پسماند، تامین نظافت شهری و تامین آب شرب برای زائرین مسجد جمکران را مورد توجه قرار داد و افزود: بیش از هزار و 300 چشمه سرویس بهداشتی در محدوده جمکران آماده شده بود و جایگاه توزیع آب و یخ داشتیم.

سامع آماده سازی فضای سبز شهری را یادآور شد و افزود: بیش از سه هزار نیروی ستادی و خدمات شهری آماده خدمت رسانی به مردم بودند.

وی بیان کرد: در حوزه سیما و منظر شهری نیز اقدامات گسترده‌ای صورت گرفت و با پرچم‌های رنگی خصوصا در ورودی‌های شهر زیباسازی و آماده سازی شهر صورت گرفت.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم توجه به مسیر راهپیمایی نیمه شعبان را مورد تاکید قرار داد و افزود: امسال بیش از 120 ایستگاه صلواتی در بلوار پیامبر اعظم تشکیل شد که این آمار سال گذشته حدود 80 مورد بود.

وی توجه به حمل و نقل عمومی در خدمات رسانی نیمه شعبان را یادآور شد و افزود: سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی ناوگان خود را آماده باش داده بودند تا بتوانیم خدمات شایسته‌ای به مردم داشته باشیم.

سامع به همکاری مناسب شهرداری با دستگاه‌های موثر شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: با جمکران، پلیس، راهور، استانداری و دیگر دستگاه‌های مهم شهری همکاری داشتیم تا نظم خوبی در شهر برقرار شود.

وی شماره گذاری پارکینگ‌ها و پارکسوارها را یکی از اقدامات مناسب صورت گرفته در محدوده جمکران دانست و گفت: با توجه به تراکم بالای زائرین و وسعت محدوده مسجد جمکران نیاز بود تا برای هدایت درست مردم فضاها تفکیک شده و مشخص باشند که به همین خاطر رنگ‌بندی و شماره گذاری پارکینگ ها صورت گرفت.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم به نقاط ضعف خدمات نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: مشکل تملک زمین در محدوده جمکران مساله‌ای است که خدمات نیمه شعبان را موقتی می‌کند و هر سال نزدیک نیمه شعبان اقدامات موقتی صورت می‌گیرد که باید به دنبال این باشیم که فضاهای ثابتی ایجاد شود که مردم در طول سال هم بتوانند در حوزه‌های مختلف از خدمات آنها بهره‌مند شوند.

وی به ترافیک بالای محور پیامبر اعظم در نیمه شعبان اشاره کرد و افزود: این هم معضل دیگری بود که در نیمه شعبان ایجاد شد که نیاز است برنامه‌ریزی بهتری در خصوص آن صورت گیرد.

سامع با تاکید بر تقویت نور و روشنایی محدوده مسجد مقدس جمکران بیان کرد: موقتی بودن خدمات نیمه شعبان فرصت مناسبی به شهرداری نمی‌دهد که امکانات ثابتی ایجاد شود و به همین خاطر مشکلاتی در بخش‌های مختلفی داریم که نیاز است فکری جدی در این بخش شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfvvdj.w6dc0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما