يکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب : 44026
منبع : خبرگزاری فارس

مرد آسیایی تنها مدال‌آور تکواندو قم/ دست قهرمان جهان به مدال نرسید

قم نيوز : قم نیوز: سهم تکواندو استان قم از پیکارهای قهرمانی بزرگسالان کشور با وجود حضور 13 تکواندو کار در هر دو بخش مردان و بانوان تنها کسب یک نشان برنز بود.
مرد آسیایی تنها مدال‌آور تکواندو قم/ دست قهرمان جهان به مدال نرسید
به گزارش قم نیوز،  بعد از حضور ضعیف تکواندو کشورمان در مسابقات المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل، مسابقات تکواندو قهرمانی سال 1395 رده سنی جوانان و بزرگسالان ایران با حضور چهره‌های شاخص این رشته در ترکیب تیم‌های اعزامی از استان‌های مختلف با کیفیت بالایی به انجام رسید.

تکواندوکاران حاضر در این دوره از رقابت‌ها انگیزه بسیار بالایی داشتند تا با نشان دادن توانمندی‌ها و قابلیت‌های فنی خود به کادر فنی تیم ملی که نظارت ویژه‌ای بر این مسابقات داشتند، جواز حضور در اردوی تیم ملی ایران را به دست آورده و فرصتی برای خود به منظور حضور در میادین برون‌مرزی سال آینده میلادی فراهم کنند.

* دست قهرمان جهان به مدال نرسید

از استان‌ قم نیز تیمی متشکل از چهره‌های با تجربه و البته جوان و مستعد راهی رقابت‌های قهرمانی کشور شد و از جمله نفرات سرشناس این تیم می‌توان به سیدمحمد رفیعی را می‌توان نام برد، تکواندوکاری که نه تنها در سطح ایران و آسیا بلکه در سطح جهان عنوان‌دار است.

رفیعی در سال 2006 و زمانی که در سن نوجوانی عضو تیم ملی اعزامی ایران به رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان بود با اقتدار و شایستگی تک تک حریفان خود را از پیش‌رو برداشت و با مقام نخست و نشان ارزشمند طلای پیکارهای جهانی دست پیدا کرد.

نزدیک به یک دهه است که هنوز هیچ تکواندوکاری نتوانسته این موفقیت ارزشمند را برای ورزش استان قم و خانواده بزرگ تکواندو در یک رقابت جهانی تکرار کند، حتی هیچ تکواندوکاری نتوانسته در رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا صاحب مدال کند.

* چهرقانی تنها مدال‌آور تیم هیأت‌ تکواندو قم

در ترکیب تیم تکواندو اعزامی استان قم به رقابت‌های سال جاری قهرمانی جوانان و بزرگسالان کشور یک تکواندوکار دیگر یعنی علی چهرقانی با تجربه حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا نیز حضور داشت، تکواندوکاری که در سال 2015 عضو تیم ملی نوجوانان ایران در رقابت‌های آسیایی بود و البته مدال کسب نکرد.

در پایان رقابت‌های تکواندوی قهرمانی رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان مردان ایران، تنها یکی از اعضای تیم هشت نفره اعزامی از هیأت‌ تکواندوی قم یعنی علی چهرقانی با بهره‌گیری از تجربیات ارزشمندی که از حضور در مسابقات آسیایی به دست آورده بود بر روی سکو رفت و نشان با ارزش برنز را به خود اختصاص داد.

در حالی که انتظار کسب بیشتر از یک مدال از تیم تکواندوی جوانان و بزرگسالان قم وجود داشت اما این تیم در پایان مسابقات مشهد، با کسب یک مدال در مجموع هر دو بخش مردان و زنان به کار خود پایان داد تا توقعات از نفرات حاضر در این رقابت‌ها برآورده نشود.

* دست خالی تکواندو قم از پیکارهای 7 وزن مردان

علی چهرقانی که از نفرات مستعد و خوش‌آتیه تکواندو قم به شمار می‌رود که فروردین ماه سال 1394 همراه با مربی با دانش تکواندو قم یعنی روح‌الله رضاپور به رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا رفت و با وجود اینکه مدالی کسب نکرد اما همچنان از امیدهای آینده‌ تکواندو قم برای درخشش در سنین بالاتر و میادین معتبرتر محسوب می‌شود.

این تکواندوکار مستعد نماینده تیم اعزامی هیأت‌ قم در وزن 54 کیلوگرم رقابت‌های قهرمانی کشور بود و سرانجام به مقام سوم و نشان برنز رسید در حالی که به غیر مدال وی دیگر موفقیتی که در این پیکارها نصیب تیم قم شد، عنوان بهترین سرپرست مسابقات به علیرضا ابوطالبی از تیم قم بود.

در وزن منهای 58 کیلوگرم این مسابقات مرتضی قنبری، در وزن 63 کیلوگرم مهدی ابراهیمی، در وزن 68 کیلوگرم محمد صفایی در وزن 74 کیلوگرم محمد جباری، در وزن 80 کیلوگرم سید محمد رفیعی، در وزن 87 کیلوگرم محمدمیثم خلیلیان و در وزن به اضافه 87 کیلوگرم عبدالله کاظمی دیگر نمایندگان قم بودند اما دست هیچ‌کدام از آنها به مدال نرسید.

* بانوان قم در 5 وزن از رسیدن به مدال محروم شدند

این در شرایطی است که فدراسیون تکواندو امسال برای برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات تکواندو رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان قهرمانی کشور با عنوان جام سفیر کره‌جنوبی و با رقابت 230 تکواندوکار در قالب 33 تیم از 31 استان کشور به میزبانی هیأت‌ تکواندو استان خراسان‌رضوی برنامه‌ریزی کرده بود.

این مسابقات همچنین در بخش بانوان نیز به انجام رسید اما اعضای تیم قم شامل مهدیه ایمنیان در وزن 46 کیلوگرم، فرناز امینی در وزن 49 کیلوگرم، رقیه فرضی در وزن 53 کیلوگرم، فائزه آریامهر در وزن 62 کیلوگرم و زهرا سیاح در وزن 73 کیلوگرم در رسیدن به مدال ناکام بودند، در حالی که سال گذشته تیم قم با درخشش فرناز امینی صاحب مدال طلای این رقابت‌ها و حتی سهمیه تیم ملی شده بود اما این بار با ناکامی مواجه شد.

* حضور تیم‌های قمی در لیگ‌های تکواندو ایران

یکی از اقدامات مثبت هیأت تکواندو استان قم در سال جاری، ارائه گزارش عملکرد این هیأت در بخش‌های مختلف به صورت فصل به فصل است و بر همین اساس رئیس هیأت‌ تکواندو استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به عملکرد تکواندو قم در بهار امسال اشاره کرد و گفت: تکواندو یکی از هیأت‌های برتر ورزش قم از نگاه اداره کل ورزش و جوانان قم محسوب می‌شود.

محمد جمشیدی با اشاره به عملکرد این هیأت‌ ورزشی عنوان کرد: در سه ماه نخست سال جاری در مهمترین فعالیت‌های هیأت‌ تکواندو استان اعزام یک نماینده به دوره دانش افزایی مدرسان کوچینگ تکواندو کشور در بخش مردان صورت گرفت و دوره هماهنگی مربیان تکواندو قم نیز با حضور آقایان و بانوان مربی برگزار شد.

وی از انتخاب پومسه‌رو قم برای حضور در اردوی تیم‌ ملی خبر داد و بیان کرد: علی نادعلی با سابقه کسب مدال‌های رنگارنگ و متنوع از رقابت‌های داخلی و برون‌مرزی امسال به عنوان نماینده قم به رقابت‌های پومسه 2016 قهرمانی آسیا در فیلیپین اعزام شد.

* دعوت تکواندوکار قم به اردوی تیم ملی نوجوانان ایران

رئیس هیأت‌ تکواندو استان قم با اشاره به معرفی سرمربیان تیم‌های کیوروگی و پومسه مردان و بانوان قم برای حضور در مسابقات قهرمانی و لیگ‌های سال 1395 کشور، بیان کرد: ما در سه ماه نخست سال جاری شاهد برگزاری دوره هماهنگی داوری بخش کیوروگی تکواندو مردان و بانوان قم نیز بودیم.

وی در ادامه از معرفی ممتحنین تکواندو قم خبر داد و خاطرنشان کرد: پومسه‌رو پرتوان استان قم یعنی علی نادعلی به پاس درخشش در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب مقام سوم بخش تیمی همراه با تیم ملی پومسه کشورمان در خانه تکواندو با حضور علاقمندان به این رشته تجلیل شد.

جمشیدی به اعزام 28 نوجوان تکواندوکار قم به مسابقات آزاد کیوروگی قهرمانی کشور اشاره و بیان کرد: نتیجه این اعزام کسب مقام سوم و نشان برنز کشور توسط حسین داداش‌زاده یکی از چهره‌های آینده‌دار تکواندو قم و دعوت وی به اردوی تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران بود.

* آموزش برای ارتقاء دانش نیروی انسانی فعال در تکواندو قم

وی با بیان اینکه مسابقات کیوروگی و پومسه قهرمانی و انتخابی استان قم در تمام رده‌های سنی و رده کمربند بخش بانوان به انجام رسید، افزود: برگزاری اردوی تیم‌های کیوروگی و پومسه دختران و اعزام یک داور قمی برای قضاوت در مسابقات بین‌المللی جام فجر نیز در سه ماه نخست سال جاری انجام گرفت.

رئیس هیأت‌ تکواندو استان قم از اعزام سه تکواندوکار به مسابقات هان‌مادانگ قهرمانی مردان کشور خبر داد و یاد آور شد: برگزاری آزمون ارتقاء کمربند دوره 232 مردان و بانوان و  برگزاری مسابقات مرحله دوم انتخابی درون اردویی تیم تکواندو دختران قم نیز انجام شد.

* تکواندو قم در جمع هیأت‌های برتر استانی

وی خاطرنشان کرد: مسابقات قهرمانی و انتخابی رده سنی خردسالان پسر دارای کمربندهای سبز - آبی و قرمز – مشکی، برگزاری مسابقات انتخابی نونهالان پسر، برگزاری مسابقات انتخابی نوجوانان پسر، برگزاری اردوهای کیوروگی و پومسه مردان قم نیز در بهار امسال صورت گرفت.

جمشیدی افزود: تیم نوجوانان قم برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور تمرین مشترکی با تیم هیأت‌ قزوین در خانه تکواندو قم داشت و برای حضور در لیگ‌های تکواندو کشور آمادگی تیم‌های رده‌های سنی خردسالان، نونهالان و نوجوانان پسر و تیم‌های رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان دختر در لیگ‌های برتر و دسته اول را به سازمان لیگ فدراسیون تکواندو اعلام کردیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش مجموعه هیأت‌ تکواندو استان قم رشد و پیشرفت این رشته ورزشی است، در پایان یاد آور شد: نتیجه تمام این اتفاقات این است که خوشبختانه بر اساس ارزیابی عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان قم از عملکرد یک سال قبل هیأت‌ تکواندو، به لطف خدا تکواندو قم در زمره هیأت‌های برتر ورزش قم قرار گرفت.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfvxdj.w6dj0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما