سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 39086
منبع : سلامت آنلاین

استعلام محصولات سلامت محور با موبایل میسر شد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: مصرف کنندگان محصولات سلامت‌محور می‌توانند فرآورده‌هایی که خریداری می کنند را از طریق برنامه مخصوص که بر روی موبایل نیز قابل نصب است، استعلام کنند و در صورت تقلبی بودن، پیگیری‌های لازم را انجام دهند.
استعلام محصولات سلامت محور با موبایل میسر شد
به گزارش قم نیوز، دکتر رسول دیناروند درباره سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت گفت: یکسال است که این پروژه در مورد داروهای وارداتی آغاز شده اما هنوز بسیج اطلاع رسانی به مردم شروع نشده است.

بنا به اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی گفت: علت اینکه اطلاع رسانی به مردم در این زمینه هنوز انجام نشده به دلیل آن است که نمی‌خواستیم هیچ فرآورده‌ای بدون شناسه‌گذاری در بازار باشد ولی الان آمادگی وجود دارد و به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شده که هیچ فرآورده‌ای بدون برچسب اصالت در داروخانه‌ها وجود نداشته باشد.

دیناروند اظهار داشت: همه مصرف کنندگان می توانند فرآورده هایی که خریداری می کنند را از طریق برنامه مخصوص که بر روی موبایل نیز قابل نصب است، استعلام کنند و در صورت تقلبی بودن فرآورده را به داروخانه تحویل دهند و پیگیری کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: طبق مصوبه مجلس، اختیار شناسه گذاری و برچسب گذاری بر عهده سازمان غذا و دارو است و بر اساس همین مصوبه فعالیت ها صورت گرفته است و همین سامانه ای که کار دارو و مکمل را انجام می دهد، تمامی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی را نیز کنترل خواهد کرد و کدگذاری و لیبلینگ صورت می گیرد.



دیناروند گفت: بنابراین مصرف کنندگان هر فرآورده ای را حتی اگر از سوپرمارکت ها خریداری کنند، می توانند از لحاظ اصیل و تقلبی بودن کنترل کنند.

بنابر اعلام وی اظهار داشت: بازرسین ما نیز نظارت ها را در سطح عرضه به صورت جدی انجام می دهند. حتی خود بنده نیز هنگام خرید فرآورده ها را کنترل می کنم و بعضی اوقات با برخی فرآورده هایی که تقلبی بوده است مواجه شده ام که پیگیری و برخورد شده است.

معاون وزیر بهداشت در پایان در مورد عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی در سوپرمارکت ها گفت: عرضه فرآورده های آرایشی و بهداشتی عمومی و غیر تخصصی همانند تمام دنیا در سوپرمارکت ها مشکلی ندارد ولی لوازم آرایشی و بهداشتی تخصصی که مصرف آنها نیاز به آموزش و تخصص دارد، فقط باید از طریق داروخانه ها صورت گیرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfvxdm.w6d1cagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما