يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 50056
منبع : خبرگزاری فارس
با حضور خادمان آستان کریمه اهل بیت(س) صورت گرفت

برگزاری آیین شکرگزاری ماه مبارک رمضان در حرم حضرت معصومه(س)

قم نيوز : قم نیوز: خادمان حرم حضرت معصومه(س) به بهانه آیین شکرگزاری برنامه‌های آستان مقدس در ماه مبارک رمضان گردهم آمدند.
برگزاری آیین شکرگزاری ماه مبارک رمضان در حرم حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز، آیین شکرگزاری خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ماه مبارک رمضان شب گذشته با حضور جمعی از مسؤولان استانی، مدیران اصحاب رسانه و خادمان افتخاری و رسمی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) طی سخنانی با اشاره به اینکه کنترل ورودی‌های حرم مطهر در ماه مبارک رمضان تشدید شده است، تصریح کرد: هر چند بازرسی‌ها در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها افزایش یافته اما به لطف خداوند متعال مشکل امنیتی خاصی در این ایام نداشته‌ایم.

جواد جهانگیرزاده با بیان اینکه طی ماه مبارک رمضان هر روز 10 هزار نفر مهمان سفره افطاری ساده کریمه اهل بیت(ع) بودند، عنوان کرد: در مجموع 280 هزار نفر از افطاری ساده و 100 هزار نفر از افطاری گرم آستان مقدس حضرت معصومه(س) استفاده کردند.

همچنین معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: تقدیر از دانش‌آموزان برتر در رشته‌های مختلف، برگزاری ‌جشن ضیافت قرانی با حضور خانواده‌ها، همایش گرامیداشت حضرت خدیجه(س)، برپایی 6 نمایشگاه با محوریت معرفت‌افزایی با استفاده از روایات و آیات قرآن کریم، اجرای مسابقات قرآنی با عنوان ترنم وحی و 200 هزار مخاطب از دیگر برنامه‌های آستان مقدس در ماه مبارک رمضان بوده است.

حجت‌الاسلام صفر فلاحی با اشاره به میزبانی از 18 هزار زائر غیرایرانی در حرم مطهر با برنامه‌های مختلف مناجات‌خوانی و افطاری مطرح کرد: ‌ترتیل‌خوانی بانوان نیز یک برنامه جدیدی است که در سراسر کشورها در حال گسترش است؛ در جلسات ماه رمضان امسال نزدیک به 700 نفر از بانوان با حضور کارشناسان برجسته در این جلسات حضور داشته‌اند.

در ادامه این مراسم استاندار قم به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به بخشی از فعالیت‌های انجام شده در حرم مطهر حضرت معصومه(س) اضافه کرد:‌‌ برنامه‌های آستان مقدس باید در سبک زندگی مردم تاثیرگذار باشد؛ اکنون که جوانان در جنگ فرهنگی مورد حمله دشمن قرار گرفته‌اند باید برای آنها برنامه‌های ویژه‌تری را در نظر بگیریم.

سید مهدی صادقی از اهتمام مسؤولان آستان مقدس حضرت معصومه(س) در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی تقدیر کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم توفیق خدمات‌رسانی به مردم را در ادامه راه نیز داشته باشیم.

همچنین مدیرکل صدا و سیمای استان قم به عنوان سخنران دیگر این مراسم با بیان اینکه در مجموع دو هزار و 150 نفر ساعت برای برنامه‌های قرآنی آستان مقدس حضرت معصومه(س) اختصاص داده شده است، گفت: اساتید قرآنی توانمندی در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) فعالیت دارند که حضور این افراد موجب شده است تا از نظر کیفی در انعکاس برنامه‌های حرم مطهر با مشکل خاصی مواجه نباشیم.

حجت‌الاسلام محمد لطفی نیاسر ادامه داد: مسؤولان آستان مقدس حضرت معصومه(س) در اجرای برنامه صدا و سیما در حرم مطهر مشارکت مطلوبی داشته‌اند، امیدواریم با تکیه بر تجربه‌های موفق امسال در سال‌های آینده نیز بتوانیم برنامه‌ها را به شیوه مطلوب‌تری دنبال کنیم.

در پایان این مراسم امام جمعه قم با تاکید بر اینکه حضور مردم در مراسم های حرم مطهر قابل تقدیر است، تصریح کرد: بدون حضور مردم برنامه‌های حرم رونق نخواهد داشت؛ برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه(س) هر ساله مطلوب‌تر از گذشته می‌شود چرا که صدا و سیما با بازتاب رسانه‌ای در افزایش کیفیت و کمیت آنها نقش قابل توجهی را ایفا کرده است.

آیت‌الله سید محمد سعیدی ادامه داد: در تامین امنیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) افراد بسیاری مشارکت دارند که امیدواریم بتوانیم با تکیه بر ظرفیت این افراد این امنیت را در طول سال و مناسبت‌های مختلف حفظ کنیم.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcfvxdt.w6dxtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما