جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۵
کد مطلب : 51136
منبع : خبرگزاری فارس

اقدام جالب یک کتابفروشی در چین برای ترویج مطالعه

قم نيوز : قم نیوز: یک کتابفروشی در استان آن‌هویی در شرق چین تصمیم گرفته است، کتاب‌های فروشگاه خود را برای علاقه‌مندان به کتاب به اشتراک بگذارد تا از این طریق سرانه مطالعه شهروندان چینی را افزایش دهد.
اقدام جالب یک کتابفروشی در چین برای ترویج مطالعه
به گزارش قم نیوز، یک کتابفروشی در استان آن‌هویی در شرق چین تصمیم گرفته است، کتاب‌های فروشگاه خود را برای علاقه‌مندان به کتاب به اشتراک بگذارد.

صاحب این کتابفروشی می‌گوید، هدفش از این اقدام تنها ترویج کتابخوانی است.

این فروشگاه که اولین کتابفروشی مشترک در جهان است، به منظور افزایش سرانه مطالعه شهروندان چینی در تلاش است تا با هر حرکت جالب و جذابی، مردم را کنجکاو و تشویق به خواندن کتاب کند.

از روز 16 جولای تا به امروز که 4 روز از آن گذشته است،200 هزار نفر به این کتابفروشی برای خواندن و امانت گرفتن کتاب مراجعه کرده‌اند؛ افراد علاقه‌مند با مبلغ کمی که به ودیعه می‌گذارند، می‌توانند کتاب را به خانه ببرند و هنگام پس دادن مبلغ ناچیزی از ودیعه آنها کسر و مابقی به آنها پس داده می‌شود؛ ضمن اینکه اگر کسی قصد خرید دارد یا کتابی که به عنوان قرض به امانت برده، دچار آسیب شده است می‌تواند همان کتاب را با پرداخت مبلغ ناچیزی بخرد.

صاحب اولین کتابفروشی مشترک در جهان می‌گوید: «ما می‌خواهیم هزینه خواندن را کاهش دهیم تا مردم کتاب‌های بیشتری بخوانند».

آن‌هویی یکی از استان‌های جمهوری خلق چین است؛ این استان در شرق چین، در آن‌سوی حوضه‌های آبریز رودهای یانگتسه و هوآی‌هه قرار دارد.

انتهای پیام / 136+
https://qomnews.ir/vdcfvydt.w6dymagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما