دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : 51280
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله علیدوست:

حضور در حج خطی باطل بر دیدگاه‌های تکفیری‌هاست

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در یادداشتی با عنوان « حج، از عظیم ترین شعائر الهی» حضور شیعیان در این رویداد بزرگ را بزرگترین تبلیغ دین و خطی باطل بر دیدگاه وهابی‌ها و تکفیری‌ها دانست.
حضور در حج خطی باطل بر دیدگاه‌های تکفیری‌هاست
به گزارش قم نیوز، آیت الله ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین و استاد دروس خارج حوزه علمیه قم یادداشتی را با عنوان « حج، از عظیم ترین شعائر الهی» به رشته تحریر درآورد که به این شرح است:

حج، بزرگترین رویداد سالانه مسلمانان است، که در بند افکار، رفتار و کردار متجران وهابی و تکفیری، روزگار خوشی را به خود نمی‌بیند. فاجعه خونین منا، این روزگار ناخوش را دشوارتر کرد و دردها و زخم‌های زیادی را ایجاد کرد. نکبت این وقایع بر چهره سعودی‌ها پاک نشدنی است و خداوند، ولیّ خون مظلومان است.

این واقعه و مانند آن، به طور طبیعی کنش و واکنش‌های اجتماعی را پدید می‌آورد مانند محروم ماندن مسلمانان ایرانی از حج سال گذشته که مشکلی بر مشکل‌ها بود.

در کنار این آثار جریانی شکل گرفت که مردم به جای حج واجب، به ازدواج جوانان و... امور روی آورند. ولی اینچنین نیست که اگر ما از این ظرفیت بهره نبردیم، این ظرفیت برای طرف سعودی خالی بماند، از سر تا سر جهان به شوق زیارت خانه خداوند به پای می‌خیزند. مساله امنیت نیز که در این زمانه بر عهده حکومت است؛ بررسی شده است.

جریانی در کشور در حال تبلیغ برای حج نرفتن است، این در حالی است که حج را خداوند واجب کرد و استطاعت خود فرد را شرط آن قرار داده است. خداوند می‌توانست این قانون را به شکل دیگری، قرار دهد و آن اینکه استطاعت مالی خود فرد کافی نباشد، بلکه فقیری هم در بستگان یا شهر یا کشور خود نداشته باشد یا امر ازدواج جوانان با مشکل مواجه نباشد، خداوند وجوب حج را به این امور مقید نساخته است بلکه نهادهایی دیگر مانند خمس، زکات، صدقه و... را برای این اهداف جعل کرده است و اگر همه بدان عامل بودیم، در جامعه و جهانی دیگر زندگی می‌کردیم.

ما همواره باید به خاطر داشته باشیم تذکری را که خداوند در قرآن کریم یاد آور شده است: «خداوند مى داند و شما نمى‌دانید». (سوره مبارکه بقره: 216).

حضور شیعیان در این رویداد بزرگ، خود بزرگترین تبلیغ دین است و خطی باطل بر دیدگاه وهابی‌ها و تکفیری‌ها می‌کشد. از غیبت شیعیان در حج، فقط و فقط دیدگاه باطل سود می‌برد که عرصه را برای خود خالی می‌بیند.

مهر درخشنده چون پنهان شود

شب پره بازیگر میدان شود

شوقی که در دل ایرانیان برای زیارت خانه خداوند و عتبات عالیات  وجود دارد، نعمت خداوند است، این نعمت الهی را با اندیشه‌های کوتاه مدت، کفران نکنیم.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcfx0dt.w6dycagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما