چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 44800
منبع : روابط عمومی جامعه المصطفی‌ العالمیه
امام جمعه قم:

تأکید جامعه المصطفی بر تعامل و همگرایی مراکز دینی است

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم به فعالیت 3 هزار مرکز علمی و پژوهشی در شهر مقدس قم اشاره کرد و گفت: قم مهم‌ترین قطب نشر معارف ناب الهی به سراسر جهان است.
تأکید جامعه المصطفی بر تعامل و همگرایی مراکز دینی است
به گزارش قم نیوز، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار با تعدادی از علمای طریقه تیجانیه سنگال، اظهار کرد: دیدار برادران مسلمان به ویژه برادران آفریقایی در این ایام نورانی، مایه خوشحالی است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امیدواریم حضوردر ایران اسلامی دستاوردهای معنوی بزرگی را برای شما داشته باشد، بیان کرد: جامعه المصطفی خدمات علمی مفید و قابل توجهی را برای ملت‌های قاره آفریقا ارائه داده است.

رئیس جامعه المصطفی در ادامه به ظرفیت‌های ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: ایران بعد از پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، علیرغم سنگ اندازی‌ها و دسیسه‌های استکبار به دستاوردهای بزرگی در علوم مختلف دست یافته است.

وی ضمن ارائه آماری از مراکز علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران و دانشجویان ابران زمین، خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی، ایران از نظر کمی و کیفی پیشرفت‌های غیر قابل باوری داشته است؛ علیرغم تحمیل جنگ و تحریم‌های اقتصادی و علمی کشورهای استکباری، به اذعان مراکز غربی، جمهوری اسلامی ایران جهش فوق العاده‌ای را در عرصه پیشرفت‌های علمی رقم زده‌ایم.

عضو شورای عالی حوزه گستره حضور مقالات علمی دانشجویان این سرزمین در مجلات معتبر بین المللی را غیر قابل باور عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران حاضر است تا تجربه حرکت‌های رو به رشد خود در عرصه‌های علمی و فناوری را به تمام کشورهای اسلامی منتقل کند.

مدیر حوزه‌های علمیه به فعالیت سه هزار مرکز علمی و پژوهشی در شهر مقدس قم اشاره کرد و گفت: قم مهم‌ترین قطب نشر معارف ناب الهی به سراسر جهان است.

اعرافی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های بین المللی جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی رشته‌ها و گرایش متنوعی را در عرصه‌های مختلف علوم اسلامی و انسانی راه اندازی کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه به امضاء تفاهم نامه همکاری با مراکز بین المللی جهان اشاره و ابراز کرد: جامعه المصطفی خود را میراث دار مبانی عظیم عقلی و فلسفی بزرگان اسلام می‌داند.

گفتنی است، علمای طریقت تیجانیه سنگال نیز در این دیدار صمن تأکید بر تمسک به آموزه‌های الهی و تحکیم وحدت اسلامی در جوامع مسلمان، خواستار افزایش همکاری‌های علمی جامعه المصطفی و مراکز دینی سنگال شدند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfxcdj.w6djxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما