شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : 31750
منبع : روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم
به همت معاونت امور جوانان در دو سال اخیر صورت گرفت :

پیوستن بیش از ۳۸۰۰ نفر از جوانان هلال احمر قم به بانک اطلاعات اهداء عضو

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم گفت: در راستای گسترش فرهنگ نوع دوستی و نهادینه کردن احیای زندگی در میان جوانان و نوجوانان بيش از چهار هزار نفر از جوانان هلال احمر قم به عضویت بانک اهداء عضو در آمده‌اند .
پیوستن بیش از ۳۸۰۰ نفر از جوانان هلال احمر قم به بانک اطلاعات اهداء عضو
به گزارش قم نیوز، محمد مصباحي از پیوستن بیش از سه هزار و ۸۰۰ نفر از جوانان هلال احمر قم به بانک اطلاعات اهداء عضو در سال گذشته خبر داد و با اشاره به آغاز دوره جدید اجرای طرح ملی « حیات دوباره» اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح توسعه فرهنگ مهرورزی بین جوانان و عموم مردم و همچنین فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص اهدای عضو و آگاهی خانواده‌ها درباره نحوه اهدای عضو در مواقع لازم است .

وی افزود: پر کردن فرم اهدای عضو به معنای این نیست که پس از مسجل شدن مرگ مغزی بلافاصله اعضای بدن افراد بدون اذن اولیا دم مورد استفاده قرار گیرد، بلکه این امر قطعا از طریق هماهنگی و رضایت کتبی با اعضای خانواده و بستگان آنها صورت می‌گیرد .

معاون امور جوانان جمعيت هلال احمر قم با اشاره به آیه شریفه « و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا»، (هر کس یک نفر را احیاء کند گویی همه مردم را نجات داده است) و اهمیت امر نجات جان انسان‌ها تصریح کرد: خانواده بسیاری از افرادی که با توجه به حوادث دچار مرگ مغزی شده‌اند و از نظر پزشکی محال است که باز هم بتوانند به حیات حقیقی خود ادامه دهند می توانند با اهدای اعضای پیوندی مانند قلب، ریه، کلیه‌ها و کبد به نجات جان انسان های دیگر کمک کنند .


مصباحي گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با واحد بانک اعضاء دانشکده علوم پزشکی جهت صدور کارت عضویت، فراخواني در تمامي کانون‌های حوزه جوانان اعم از دانشجویی، طلاب، جوانان با موضوع اجرای مجدد طرح حیات دوباره از طریق شبکه های مجازی اطلاع رسانی شد كه با استقبال بی نظیری همراه بود.

وي در پايان خاطر نشان كرد: نتیجه اين فراخوان علاوه بر عضویت نزدیک به دو هزار نفر که تا پایان سال ۱۳۹۳ در طرح شرکت کرده بودند، بالغ بر يك هزار و ۸۰۰ نفر نيز در ۴ ماهه نخست سال جاری به عضویت بانک اعضاء درآمدند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfxedm.w6dytagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما