پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : 20310
شهردار قم خبر داد

استفاده زائران حرم حضرت معصومه(س) از خودروهای برقی

قم نيوز : قم نيوز:‌شهردار قم گفت: ‌اولویت شهرداری در ساخت باغ راه بهار با پیاده رو‌ها بوده است تا اطراف حرم به صورت آرام در اختیار شهروندان و زائران قرار گیرد که در آبنده خودروهای برقی نیز در این محدوده مورد استفاده مردم و زائران قرار می‌گیرد.
استفاده زائران حرم حضرت معصومه(س) از خودروهای برقی
به گزارش قم نيوز، در آیین افتتاح و بهره برداری از باغ راه بهار که چهارشنبه شب در سالن همایش‌های حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد محمد دلبری با اشاره به خدمت رسانی به زائران کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) اظهار کرد: خداوند را شاکریم که در آستانه میلاد حضرت زینب (س) و پایان سال ۹۲ توفیق خدمت به ولی نعمتان خداوند را کسب کردیم.

شهردار قم افزود: باغ راه بهار در راستای آرامش خاطر زائران و خدمت رسانی مستقیم به آنان بود و از سوی دیگر این باغ راه در راستای آماده سازی هر چه با معنویت‌تر زیارت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) است که سعی مدیران شهرداری بر جلوگیری از هر گونه آلودگی در این مسیر و آمادگی معنوی زائران و شهروندان حرم حضرت معصومه (س) بوده است.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از باغ راه بهار زیارت حرم حضرت معصومه (س) به صورت شبانه روزی است عنوان کرد: ‌با همکاری مدیران شهرداری و عملیات ساخت باغ راه بهار زیارت حرم حضرت معصومه (س) به صورت شبانه روزی می‌شود و مردم می‌توانند به آسانی در این مسیر تردد و به زیارت بروند.

دلبری خاطر نشان کرد: احداث باغ راه بهار به دست متخصصان و معماران بومی بوده است که این امر افتخاری برای شهر قم محسوب می‌شود که در راستای تحقق یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری تلاش کرده است.

شهردار قم با اشاره به اینکه شهر قم مذهبی‌ترین شهر کشور است عنوان کرد: شهر قم یکی از شهرهای مذهبی کشور است که از زمان پیامبر اکرم (ص) ارزش و جایگاه بالایی داشته است و در این حال شهر علوم قرآنی است و از سوی دیگر قدمت بسیار بالای را نیز دارد.

وی تصریح کرد: شهروندان قمی در امتحان خدمت رسانی به زائران حرم کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) با نمره بسیار بالای قبول شدند که با وجود حرم این بانوی بزرگوار توانسته خدمت و قدم‌های کوچکی را در راستای خدمت رسانی بهتر به زائران آن حضرت داشته باشد.

دلبری با اشاره به معماری اسلامی باغ راه بهار اظهار کرد: بهره گیری از معماری اسلامی توجه توریست‌های داخلی و خارجی را به قم جلب می‌کند که تمامی معماری‌های اسلامی هر یک دارای مفهوم و معنی خاصی هستند که در پنج ایستگاه این باغ راه موضوعات خاصی مطرح شده است.

شهردار قم افزود: با همت مدیران شهرداری سعی در فضای سازی مناسب در مناطق مختلف شهر به ویژه اطراف حرم کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) را داریم که اقدامات مدیران چشم انداز خوب و مناسبی را برای قم رقم می‌زند.

وی با اشاره به خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران حرم این بانوی بزرگوار عنوان کرد: یکی از ضروریات خیابان‌های اطراف حرم آرام سازی و حفظ آرامش زائران است که بیش از نیمی از زئران حرم مطهر حضرت معصومه بدون استفاده از خودرو شخصی و به صورت پیاده به این حرم مشرف می‌شوند.

دلبری خاطر نشان کرد: ‌اولویت شهرداری در ساخت باغ راه بهار با پیاده رو‌ها بوده است تا اطراف حرم به صورت آرام در اختیار شهروندان و زائران قرار گیرد که در آبنده خودروهای برقی نیز در این محدوده مورد استفاده مردم و زائران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfxmd0.w6dxyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما