چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 48310
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت‌الاسلام صاحبقرانی؛

تبلیغ جهادی بهترین مدل تبلیغی است

قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام صاحبقرانی گفت: برای تشویق و انگیزه دادن به مردم برای انجام فعالیت‌های جهادی باید طلاب و روحانیون در کف میدان باشند چراکه امروز اگر کشور ما پیشرفتی دارد به خاطر همین مدیریت جهادی است.
تبلیغ جهادی بهترین مدل تبلیغی است
تبلیغ جهادی بهترین مدل تبلیغی است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام صاحبقرانی شامگاه دوشنبه، در جمع سرگروه‌های اردوهاي جهادي مدارس علميه خراسان شمالی، در محل سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه استان اظهار داشت: اردوهای جهادی سیستم بردار نیست، اما نه این‌که نظم نداشته باشد، بلکه نظم خاص خودش را دارد، ازاین‌رو اردوی جهادی بهترین مدل تبلیغ است.

وی با بیان اینکه کار جهادی این است که طلبه درد مردم جامعه را بفهمد و وارد میدان شود، گفت: یک روش جذب کمک این است که از خودمان شروع کنیم، پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) با فقرا می‌نشستند و امیرالمؤمنین علی (ع) برای مردم چاه می‌کندند، مردم نیز عاشق این‌گونه طلبه‌ها هستند که درد جامعه را درک کرده و به آنان کمک کنند .

مسئول گروه های جهادی تبلیغی طلاب خراسان با اشاره به اینکه طلبه از مردم، با مردم و برای مردم است، اظهار داشت: آغاز کار اردوهای جهادی به صدر اسلام برمی‌گردد و آن‌هم به دست خود پیامبر(ص) مانند ساخت مسجد که خود پیامبر اکرم (ص) در ساخت مسجد کمک می‌کردند، بنابراین آغازگر فعالیت‌های جهادی پیامبر اسلام (ص) بودند.

وی افزود: برای تشویق و انگیزه دادن به مردم برای انجام فعالیت‌های جهادی باید  طلاب و روحانیون در کف میدان باشند چراکه امروز اگر کشور ما پیشرفتی دارد به خاطر همین مدیریت جهادی است.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی خاطرنشان کرد: بعد از جنگ تحمیلی که اسمش را جهاد صغیر گذاشتیم، جهاد دیگری آغاز شد به‌عنوان جهاد ساخت‌وساز و سازندگی در مناطق محروم که تا الآن نیز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: هدف اصلی از برگزاری اردوهای جهادی این بود که طلبه‌ها خود و هویت اصلی خودشان را در جامعه پیدا کنند چراکه این بهترین مدل انجام کار جهادی است.

مسئول گروه های جهادی تبلیغی طلاب خراسان با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های اردوهای جهادی این است که هیچ‌وقت متوقف نمی‌شود و تعطیل‌بردار نیست، افزود: اگر امکانات هم کم باشد و به‌اندازه کافی نباشد، گروه‌های جهادی با همان چیزی که هست کار می‌کنند.

وی به اهداف گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: تحقق فرامین مقام معظم رهبری در خصوص پشتیبانی از حضور جوانان در سازندگی مناطق محروم کشور، فراگیر شدن فرهنگ جهادی در حوزه‌های علمیه و احساس وظیفه طلاب نسبت به محرومین و مشکلات فرهنگی موجود در کشور، تقویت و توسعه اردوهای جهادی طلاب، استمرار ارزش‌های جهادی، تفکر بسیجی و انتقال آن به عرصه‌های فرهنگی و تبلیغ و ارتقاء توان مدیریتی و تبلیغی طلاب در قالب فعالیت‌های فرهنگی و خدمات‌رسانی در اردوهای جهادی از جمله اهداف گروه‌های جهادی است.

وی همچنین الگوسازی برای فعالیت‌های فرهنگی و دینی بدون هزینه‌های گزاف و بروکراسی‌های موجود، ایجاد رشد سیاسی و بصیرت دهی به مردم به‌خصوص جوانان مناطق زیرپوشش، تقویت روحیه ایثار و ازخودگذشتگی به‌صورت عملی، ایجاد نشاط و شادابی در طلاب، حضور طلاب در مناطق محروم و آشنایی آن‌ها با مشکلات اقتصادی و فرهنگی مردم و خدمت‌رسانی به آن‌ها، کسب تجربه و هم‌افزائی در فعالیت‌های فرهنگی، رشد نوآوری، ابتکارات، مهارت‌ها و شکوفایی استعدادها برای بالا بردن حس مسئولیت‌پذیری، گسترش فعالیت‌های خودجوش و تقویت کارهای گروهی و شناسایی و تجزیه‌ و تحلیل اطلاعات مربوط به فرصت‌ها، محدودیت‌ها و تهدیدات مناطق محروم و حرکت در راستای شکوفایی همه‌جانبه این مناطق را از دیگر اهداف این گروه‌های جهادی برشمرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfxmdj.w6dcyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما