شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 40390
منبع : پایگاه خبری تحلیلی پارس

سفر هیئت عالیرتبه سعودی به تل آویو

قم نيوز : قم نیوز، یک روزنامه صهیونیستی اذعان کرد که افسر سابق سازمان اطلاعات عربستان در رأس هیئتی عالیرتبه در سفر به تل آویو با شماری از مسؤولان رژیم اسرائیل ملاقات کرد.
سفر هیئت عالیرتبه سعودی به تل آویو
به گزارش قم نیوز، روزنامه "هاآرتص" تأکید کرد که "انور عشقی" هفته گذشته در سفر به تل آویو با "دوری گولد" مدیر کل وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی و شماری از اعضای کنیست (پارلمان) دیدار و گفتگو کرد.

هاآرتص خاطرنشان کرد که انور عشقی در رأس هیئتی عالیرتبه وارد اراضی اشغالی فلسطین شد و شماری از دانشگاهیان و سرمایه گذاران نیز او را در این سفر همراهی می کردند.

به نوشته این روزنامه، هیئت سعودی در این ملاقات راه‌های پیش برد فرایند (به اصطلاح) صلح در خاورمیانه بر اساس طرح صلح عربی را بررسی کرد.

روسیا الیوم خاطرنشان کرد که انور عشقی در گذشته پست‌های متعددی را در ارتش سعودی داشت و امروز یک ژنرال بازنشسته است، وی همچنین مدتی در وزارت امورخارجه سعودی مشغول بود و اکنون رئیس پژوهشکده سعودی مطالعات راهبردی است.

به نوشته هاآرتص، روابط عشقی و دولت سعودی و دربار پادشاهی مشخص نیست، ولی با وجود آنکه این سفر به صورت غیررسمی انجام شده، غیرممکن است که هیئت مذکور بدون موافقت دولت سعودی راهی اراضی اشغالی فلسطین شده باشد.

عشقی و دوری گولد در سال 2015 نیز پس از چند ملاقات غیرعلنی در واشنگتن، در برابر رسانه‌ها با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

هیئت سعودی همچنین پس از تل آویو به رام الله رفت و با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، انور عشقی در این سفر علاوه بر دوری گلد و مردخای، با نمایندگان احزاب اسرائیلی ملاقات کرد، و آنان در این دیدار از ارتقای روابط دوجانبه استقبال کردند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfxmdj.w6dx1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما