پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۸
کد مطلب : 36520
آیت‌الله مصباح یزدی:

فقدان رهبری قوی و منسجم عامل به ثمر نرسیدن انقلاب‌های منطقه است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه رهبری مقام معظم رهبری در کل دنیا بی‌نظیر است، گفت: فقدان رهبری قوی و منسجم عامل به ثمر نرسیدن انقلاب‌های منطقه است
فقدان رهبری قوی و منسجم عامل به ثمر نرسیدن انقلاب‌های منطقه است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله مصباح یزدی ظهر امروز در همایش «نسیم بهشتی» ویژه تجلیل از برگزیدگان دوره طرح ولایت کشوری که در سالن همایش‌های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی برکات بسیاری را برای نظام اسلامی ما به همراه داشته است، اظهار داشت: حفظ و حراست از دین و زنده نگاه داشتن آن در سطح اجتماع از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی بوده است.

استاد حوزه علمیه طرح ولایت را طرحی مناسب و ارزشمند برشمرد و افزود: در این طرح، نظام فکری هماهنگی مشاهده می‌شود که در نتیجه آن مطالب متفرقی که در باره اسلام نقل شده را جمع‌بندی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از موارد مطالب جسته و گریخته‌ای از اسلام و تشیع نقل شده که ارتباط بین آن‌ها ساماندهی نشده است، بیان کرد: بشر، موجودی فانی است که تنها به لطف خداوند ارزش یافته است؛ بشر همواره وام‌دار خداوند است و حق اعتراضی در حکمت خداوند ندارد.

آیت‌الله مصباح‌یزدی با بیان اینکه خداوند در میان مخلوقات به انسان موهبت‌های بسیاری را عطا کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به همین اختیارات عظیم است که وسیله آزمایش انسان را هم فراهم آورده است که اگر بنده شایسته‌ای بوده و شکرگذار این موهبت‌ها باشد، بر نعمات افزوده خواهد شد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه کثرت موجودات عالم و تنوع حاصل از آن یکی از زیبایی‌های خلقت است، عنوان کرد: انسان به‌واسطه دارابودن توجه خداوند باید در آزمایش‌های الهی سربلند بیرون بیاید.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی برای کشور آثار و برکات بسیاری به همراه داشته که باید مورد توجه قرار گیرد و این آثار نباید در طول زمان فراموش شود، افرادی که مواهب را کنار می‌گذارند و به معدود نقاط سیاه می‌پردازند، عینک بد‌بینی را باید کنار بگذارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مقام معظم رهبری امروز در کل دنیا بی‌نظیر است و بارها هم مسئولان کشورهای متفاوت بر این مسئله اعتراف کرده‌اند، رهبری که فقدان آن در کشورهای منطقه احساس می‌شود.

آیت‌الله مصباح‌یزدی نداشتن رهبری قوی و منسجم را عامل عدم تداوم انقلاب‌های منطقه دانست و خاطرنشان کرد: افغانستان، مصر و بسیاری دیگر از کشورهای اسلامی با وجود به‌ثمر رسیدن انقلاب‌هایشان به دلیل فقدان رهبری قوی همچون رهبر معظم انقلاب به شکست محکوم شدند و همین مسائل است که ما باید به آنها افتخار کنیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcfxtdm.w6dv0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما