دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : 36610
صبح امروز صورت گرفت

راه‌اندازی اینترنت پرسرعت در 62 روستای قم با حضور وزیر ارتباطات

قم نيوز : قم نیوز: شبکه اینترنت پرسرعت با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در 62 روستای استان قم راه‌اندازی شد.
راه‌اندازی اینترنت پرسرعت در 62 روستای قم با حضور وزیر ارتباطات
به گزارش قم نیوز، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در سفری یک‌روزه به قم همزمان با نخستین روز دهه فجر، چند پروژه مخابراتی و پستی را افتتاح کرد.

وی در بدو ورود به استان قم با حضور در روستای ملک‌آباد از طرح USO برای برقراری ارتباط اینترنت پرسرعت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار بهره‌برداری کرد.

این طرح در قالب آماده‌سازی ارائه اینترنت پهن باند روستایی به ۶۲ روستا و آبادی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صورت گرفته که در آینده تعداد این روستاها به ۱۱۰ مورد افزایش خواهد یافت و تمام مناطق شهری و روستایی قم زیرپوشش اینترنت پرسرعت قرار خواهد گرفت.

امروز قرار است با حضور وزیر ارتباطات و همزمان با نخستین روز دهه فجر، چند پروژه مخابراتی و پستی نیز در شهر قم افتتاح شود که پروژه‌های مرتبط با شرکت ارتباطات زیرساخت شامل توسعه پهنای باند دسترسی دیتای اپراتورها در مرکز قم به ظرفیت ۲۰ گیگابایت و توسعه و تکمیل زیرساخت برق در مراکز قم و سلفچگان از آن جمله است.

افتتاح پروژه‌های توسعه ‌بخشی ترانسپورت در بیش از ۲۳ نقطه استان، نوسازی ۱۲ ایستگاه شبکه نسل دوم تلفن همراه، توسعه شبکه نسل دوم تلفن همراه شامل ۹ ایستگاه، توسعه شبکه نسل سوم تلفن همراه شامل ۲۸ ایستگاه و توسعه‌ بخشی Rnc و Bsc در یک نقطه نیز از برنامه‌های مرتبط با شرکت همراه اول است.

پروژه‌های مرتبط با شرکت ایرانسل نیز شامل افتتاح و توسعه مراکز خدمات مشترکان ایرانسل و راه‌اندازی و توسعه شبکه نسل سه و چهار در شهرستان قم می‌شود.

حجم کل سرمایه‌گذاری در پروژه‌های فوق بیش از ۹۱۰ میلیارد ریال است که امروز همزمان با سی و هفتمین دهه فجر انقلاب با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

واعظی در ادامه سفر یک‌روزه به استان قم ضمن بازدید از اداره کل پست قم و مرکز داده امین، با حضرات آیات جوادی آملی و سبحانی نیز دیدار کرده و در کارگروه فناوری اطلاعات استان نیز شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcfxvdm.w6dvyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما