پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۸
کد مطلب : 10690
پیریایی عنوان کرد:

سلفچگان منطقه استراتژیک و مستعد برای سرمایه گذاری است

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با تشریح مزیت های گوناگون و منحصر بفرد منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از این منطقه به عنوان یک منطقه استراتژیک و مستعد برای سرمایه گذاری نام برد.
سلفچگان منطقه استراتژیک و مستعد برای سرمایه گذاری است
به گزارش قم نیوز، کرم رضا پیریایی در اولین همایش ملی بندر خشک که ظهر پنجشنبه در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم برگزار شد بیان داشت: اینکه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان پیشقدم برگزاری این همایش شده است مربوط به واقعیت و ظرفیت های این منطقه دارد.

وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان جایگاه بسیار مناسبی در اقتصاد ایران و تجارت بین‌المللی دارد و کسب رتبه‌های برتر نشان از موقعیت خاص و منحصر بفرد این منطقه است.

استاندار قم در تشریح موقعیت خاص استان قم به ویژه منطقه اقتصادی سلفچگان گفت: قرار گرفتن در محور مواصلاتی شمال و جنوب ایران، نزدیکی به تهران و جمعیت ۲۰ میلیون نفری با بازارهای مصرف گسترده در شعاع این منطقه، نزدیکی به فرودگاه های بین المللی امام خمینی (ره) و قم منطقه ویژه سلفچگان را به یک نقطه استراتژیک و مستعد برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

قم در زمان طاغوت فوق العاده مظلوم بود
وی با اشاره به خدمات گسترده دولت های نهم و دهم به استان قم اظهار داشت: قم در زمان طاغوت فوق العاده مظلوم بود و نگاه به قم همواره نگاه برای عقب نگه داشتن قم بود اما نگاه ویژه دولت های نهم و دهم به قم، پیشرفت و توسعه قم را در سال های اخیر شتاب بخشیده است.

پیریایی نگاه خاص دولت را نشات گرفته از جایگاه مهم معنوی قم عنوان کرد و گفت: قم قلب جهان تشیع است و همجواری با مضجع شریف حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، مراجع عظام و حوزه های علمیه ظرفیت ویژه ای برای قم ایجاد کرده است که در سند چشم انداز توسعه و اسناد بالادستی، قم به عنوان پایتخت فکری و معنوی جهان اسلام مطرح است و برنامه ریزی ها نیز باید متناسب با چنین جایگاهی انجام شود.

وی با بیان اینکه کار ما در سند چشم انداز امری سهل و ممتنع است گفت: باید مرکزیت قم را با واقعیت‌های موجود نزدیک ساخته و بر روی مباحث مختلف آن اقدامات جدی انجام دهیم که یکی از مهمترین این مباحث اقتصاد است که عمده مسئولیت در خصوص تشکیل ستاد سرمایه گذاری استان بر دوش منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان است.

پیریایی ایجاد راهبرد رقابتی با تاکید بر مناطق ویژه را خواستار شد و گفت: معیارهای ما برای ایجاد این رقابت مشخص است زیرا امروز در قم دانشمندانی از حوزه علمیه و دانشگاه ها حضور دارند که می‌توانند موجب پیشرفت در کشور باشند.

وی در پایان با اعلام حمایت‌های همه جانبه استانداری قم از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: بعد از این مدیرعامل این منطقه اقتصادی در شورای اولویت‌های استان شرکت کند تا بتواند با اختیارات کامل و قدرت بیشتر به ادامه امور مدیریتی و فعالیت‌های اقتصادی بپردازد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcfxvdy.w6dx1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما