چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : 33000
در درس خارج فقه مطرح شد

آیت الله نوری همدانی: خطوط قرمز، اصول انقلاب و منویات رهبری در تصویب برجام مدنظر قرار گیرد

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان گفت: برای تصویب برجام باید ۴ شرط رعایت منابع ملی، در نظر گرفتن خطوط قرمز، محافظت از اصول انقلاب و توجه به منویات رهبری مد نظر قرار گیرد.
آیت الله نوری همدانی: خطوط قرمز، اصول انقلاب و منویات رهبری در تصویب برجام مدنظر قرار گیرد
به گزارش قم نگار، آیت الله نوری همدانی که صبح امروز در درس خارج فقه خود و در مسجد اعظم قم سخن می‌گفت، ضمن عرض تسلیت مجدد به مناسبت فاجعه منا اظهار داشت: از قرآن استفاده می‌شود که ایجاد حکومت دینی بر عهده خود مردم است و تا مردم به فکر حکومت اسلامی نباشند، به وجود نمی‌آید.

مرجع تقلید شیعیان افزود: آیت الله علامه طباطبایی(ره) در تفسیر سوره نساء گفته‌اند که دشمنان اسلام به ما طعنه می‌زنند که اگر اسلام دین مترقی‌ای است، پس چرا وضع کشورهای اسلامی چنین است. در جواب این‌ها باید گفت که اسلام مانند یک داروی مرکب است که از سیاست، اقتصاد و احکام و ... تشکیل شده است و اگر یکی از این اجزاء نباشد، اسلام اجرا نمی‌شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: به نظر علامه طباطبایی(ره) اگر یکی از این‌ها تعطیل شود، اسلام اجرا نشده است و این طور نیست که فقط با نماز خواندن و قرآن خواندن، اسلام اجرایی شود. از این رو باید به تمام مسائل اسلام توجه کنیم و آن را اجرا کنیم.

آیت الله نوری همدانی با تقدیر از استقبال مردم از فوت شدگان حادثه منا، اظهار داشت: آل سعود یک حکومت قبیله‌ای دارند و این متعلق به عصر حجر است که یک نفر ده فرزند داشته باشد و مانند چوپان بر گوسفندان که مردم باشند، حکومت کند. این حکومت از یک سو نوکر آمریکا است و از سوی دیگر ارتباط نزدیکی با صهیونیست‌ها دارد و کاری به قانون اساسی برای حکومت کردن ندارد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به تجاوز عربستان سعودی به یمن، تصریح کرد: قرآن می‌فرماید که اگر دو گروه از مسلمانان با یکدیگر جنگ می‌‎کنند، اول آن‌‎ها را صلح دهید و اگر دیدید که گروهی به دیگری ظلم می‌کند، با وی قتال کنید و چه ظلمی بالاتر از تخریب مساجد و کتابخانه‌ها و مدارس و کشتن مردم بی‌گناه وجود دارد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تأکید کرد: رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی حمله جدیدی را صورت داده است و مردم را به خاک و خون کشیده است و باید در این باره موضع شدیدی گرفته شود و در آستانه ماه محرم به این مسئله توجه شود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به سند برجام، اظهار داشت: باید منافع کل ملت در کل زمان‌ها در تصویب سند برجام در نظر گرفته شود و این طور نشود که بعد در این باره حرفی زده شود. از سوی دیگر باید اصول انقلاب در نظر گرفته شود و در تصویب سند برجام، این اصول نقض شود.

مرجع تقلید شیعیان افزود: خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی باید در تصویب سند برجام رعایت شود و این طور نشود که اگر گفته شد از مراکز نظامی بازدید نشود یا با جوان های ما مصاحبه نشود، این خطوط نقض شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم منویات رهبر معظم انقلاب را درباره برجام الزامی دانست و گفت: رعایت منافع ملی، در نظر گرفتن اصول انقلاب و شاخص‌های آن، رعایت خطوط قرمز و در نظر گرفتن منویات رهبر معظم انقلاب، ۴ شرطی است که باید برای تصویب برجام مد نظر باشد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به حادثه منا تاکید کرد: جریان کشته شدن حجاج در خانه خدا باید به طور جدی پیگیری شود و مسببان این مسئله مشخص شود. آل سعود باید از نوکری آمریکا دست بردارد و از کشتار مردم یمن دست بردارد.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: باید فرهنگ اهل بیت(ع) در ماه محرم برای مردم مطرح شود و اصول اسلام مورد تأکید قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcfxxdm.w6dmxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما