يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : 27160
حجت الاسلام رحیمیان:

پیروی از ولی فقیه معیار حق و باطل است

قم نيوز : قم نیوز: تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: کسی که می‌گوید امام را قبول دارم اما در رفتار و گفتارش ولایت و یا ولی فقیه را قبول ندارد دروغ می‌گوید زیرا پیروی از امام با عدم پیروی از ولایت فقیه امکان پذیر نیست.
پیروی از ولی فقیه معیار حق و باطل است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام رحیمیان در دیدار از مرکز موضوع‌شناسی احکام فقهی با اشاره به ابتکار انجام شده در این مرکز اظهار کرد: این ابتکار و گام بلند موضوع‌شناسی، حرکتی است که به برکت نظام اسلامی و ولایت فقیه برداشته شده است.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: با توجه به آیه شریفه «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی» امامت نقش کلیدی در تکمیل دین دارد و امروز به برکت ولایت و امتداد خط امامت در ولایت ولی فقیه، مراتب و مراحل مختلف نظام و جامعه اسلامی در تمام عرصه‌ها در حال اکمال و اتمام است و اهداف اسلام در جامعه، روز به روز محقق‌تر می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور پس از انقلاب اسلامی عنوان کرد: هر نقطه عطف و پیشرفتی در این چند سال اخیر در زمینه‌های پزشکی، نظامی و علمی در کشور حاصل شده به برکت نگاه و توصیه‌های مستقیم مقام معظم رهبری بوده است.

رحیمیان افزود: به گفته فرماندهان نظامی در بین تمام رهبران و رؤسای جمهور دنیا مقام معظم رهبری کار‌شناسترین فرد در امور نظامی هستند، همچنین ایشان در زمنیه‌های هنری، ادبیات، رسانه و سایر موضوعات اجتماعی نیز آخرین و بهترین نظر را بیان می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تصریح کرد: خداوند متعال نعمت بسیار بزرگ رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای را به عنوان ولی فقیه به ملت ما عطا کرد تا نگذارد نظام اسلامی به دست نااهلان و منافقین بیفتد.

نماینده ولی فقیه در مسجد مقدس جمکران با بیان آیه ۴۰ سوره هود اظهار کرد: پیروزی ایران در جنگ نابرابر هشت ساله، پیروزی‌های حزب الله و حماس در مواجهه با اسرائیل و زمینگیر شدن امریکا و مستکبرین عالم در عراق و سوریه نشان می‌دهد گاهی امر خداوند متعال از ناحیه‌ای محقق می‌شود که هیچ کس تصورش را هم نمی‌کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امریکا در عراق بیش از پنج هزار کشته و بیست و پنج هزار زخمی داده است و بیش از سی میلیارد دلار هزینه کرد اما نتیجه تمام این هزینه‌ها آن شد که دشمن خونی ایران نابود و همپیمانان ایران در عراق حاکم شدند.

تولیت مسجد مقدس جمکران بیان کرد: به اعتراف غربی‌ها ایران امروز به ابر قدرت منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده و هیچ مسئله‌ای در جهان بدون مشارکت ایران قابل حل نیست و ایران به تنهایی در برابر تمام مستکبرین عالم ایستاده و در تمام جنگ‌ها و نبرد‌ها پیروز شده که این معجزه به برکت ولایت و امامت حادث شده است.

نماینده ولی فقیه در مسجد مقدس جمکران در تبیین معیار حق گفت: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) خطاب به امیرالمومنین (علیه السلام) می‌فرمایند: «لا یُحِبُّکَ إِلا مُؤْمِنٌ، وَلا یُبْغِضُکَ إِلا مُنَافِقٌ» بنابراین معیار حق و باطل حب و بغض حضرت علی (علیه السلام) است.

وی افزود: امروز هم شاخص، پیروی از ولایت فقیه است؛ بنابراین کسی که می‌گوید امام را قبول دارم اما در رفتار و گفتارش ولایت و یا ولی فقیه را قبول ندارد دروغ می‌گوید زیرا پیروی از امام با عدم پیروی از ولایت فقیه امکان پذیر نیست و این تناقض نشانه نفاق است.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان گفت: شرایط ۲۵ سال گذشه از ۱۰ سال اول انقلاب صد‌ها برابر سخت‌تر و دشمنی‌ها بیشتر بوده است اما به لطف خدا رهبر انقلاب، راه امام را تبیین و تکمیل کرده و ما به جهت بهره‌مندی از این نعمت بزرگ خداوند متعال را شاکریم.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcfxyd0.w6devagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما