جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب : 38140
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس هیأت تکواندوی استان قم خبر داد

اعزام 29 تکواندوکار قم به رقابت‌های انتخابی تیم ملی

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیأت تکواندوی استان قم از اعزام تیمی متشکل از 29 تکواندوکار به رقابت‌های آزاد قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی خبر داد.
اعزام 29 تکواندوکار قم به رقابت‌های انتخابی تیم ملی
به گزارش قم نیوز، محمد جمشیدی اظهار کرد: کسب سهمیه تیم ملی نوجوانان برای حضور در مسابقات جهانی سال 2016 یکی از مهمترین اهداف هیأت تکواندوی استان قم است و اتفاقا در تقویم سال 95 هیأت نیز این مهم را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این رقابت‌ها به صورت آزاد برگزار می‌شود، با تصمیمی که در هیأت تکواندوی قم گرفته شد تیمی متشکل از 29 تکواندوکار به نمایندگی از قم در این دوره از رقابت‌ها به میدان می‌رود تا سهمیه اعزام به پیکارهای جهانی را کسب کند.

اعزام تکواندوکاران نوجوان به یازدهمین دوره رقابت‌های جهانی

رئیس هیأت تکواندوی استان قم اضافه کرد: امسال رقابت‌های تکواندو قهرمانی رده سنی نوجوانان جهان، یازدهمین دوره خود را پیش‌رو دارد و در حالی که کشورهای ترکیه و کانادا برای میزبانی آن کاندیدا شده بودند در نهایت با کنار کشیدن ترکیه، کشور کانادا میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده گرفت.

وی ادامه داد: این تصمیم در جلسه فدراسیون جهانی تکواندو به میزبانی شهر مکزیکوسیتی گرفته شده و امسال شهر بورنابی که در 30 کیلومتری ونکوور کشور کانادا قرار دارد، میزبان مسابقات تکواندو قهرمانی سال 2016 رده سنی نوجوانان جهان خواهد بود.

جمشیدی ابراز کرد: بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون تکواندوی کشورمان، پیکارهای آزاد قهرمانی نوجوانان کشور با هدف انتخاب بهترین‌ها به منظور دعوت به اردوی تیم ملی از دهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه به مدت سه روز در خانه تکواندو برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تیم قم با 29 تکواندوکار در این مسابقات حضور می‌یابد، بیان کرد: مسابقات آزاد تکواندو نوجوانان کشور در بخش پسران در 10 وزن به انجام می‌رسد و مدال‌آوران آن به همراه منتخبین کادر فنی، به مرحله نخست انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات 2016 قهرمانی جهان در کانادا دعوت می‌شوند.

رئیس هیأت تکواندو استان قم با اشاره به شرایط سنی تکواندوکاران برای حضور در این مسابقات، ابراز کرد: این دوره از رقابت‌ها با حضور تکواندوکاران متولد یازدهم دی‌ماه سال 1377 تا دهم دی‌ماه سال 1380 در اوزان منهای 45، 48، 51، 55، 59، 63، 68، 73، 78 و به اضافه 78 کیلوگرم برگزار می‌شود.

قضاوت داوران تکواندوی قم در 10 وزن رقابت‌های انتخابی

وی افزود: به نمایندگی از قم در وزن اول حسین حسین‌زاده٬ محمدرسول عالمی٬ سیدهادی کشوری٬ علی استهری و مهدی سلطانی به میدان می‌روند، ضمن اینکه رضا رمضانی٬ علی‌اکبر جوکار٬ علی امیدی و مهدی صحرایی عضو تیم قم در وزن دوم محسوب می‌شوند.

جمشیدی ابراز کرد: در وزن سوم امیرمحمد غلامی٬ علیرضا سهرابی٬ مهدی افشار و ابراهیم عباس‌پور به روی شیاپچانگ می‌روند و در وزن پنجم شاهد رقابت یونس طیبی و سیدعباس جلالی برای تیم هیأت تکواندو استان قم در این مسابقات خواهیم بود.

وی یاد آور شد: همچنین محسن فتح‌اللهی٬ پویا بیرام‌زادگان و محمد ابراهیمیان در وزن ششم بخت خود را برای عضویت در تیم ملی می‌آزمایند و مهدی عابد و جلیل شاه‌سوند در وزن هفتم به همراه محمد خان‌محمدی٬ مرتضی قنبری و حسن داداش‌زاده در وزن هشتم دیگر نمایندگان قم هستند.

رئیس هیأت تکواندو استان قم اضافه کرد: حسین داداش‌زاده که پیش از این سابقه خوبی در مسابقات کشوری داشته، در وزن نهم همراه با علی ماشاءاللهی و محمدمهدی شازده‌احمدی به این مسابقات می‌رود و در وزن دهم جواد مرادی و حسین آقامحمدی دیگر نفرات تیم تکواندوی قم محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: همچنین با نظر کادر فنی تیم ملی تکواندو نوجوانان ایران به سبب حضور علی چهرقانی در پیکارهای سال 2015 قهرمانی آسیا این تکواندوکار نیز به این مسابقات دعوت شده، ضمن اینکه محمد سعادتمند٬ روح‌الله رضاپور٬ بلال سلیمانی و رضا سام مربیان تیم قم و علی‌اصغر حیدرزاده و سلیمان قلی‌زاده داوران تکواندو قم در این رقابت‌ها به شمار می‌روند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfxydm.w6dcjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما