دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 38221
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام رئیسی خبر داد

ایجاد 12 زائرسرا در مشهد مقدس

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان قدس رضوی گفت: برای توجه به مقوله زائر و زیارت 12 زائرسرای ارزان قیمت در مشهد ساخته می‌سازیم که 4 زائرسرا در بین راه احداث می‌شود.
ایجاد 12 زائرسرا در مشهد مقدس
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید محمود رئیسی صبح امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به زحمات ارزشمند آیت‌الله طبسی تولیت سابق آستان قدس رضوی بیان کرد: زیرساخت‌های خوبی توسط آن عالم ارزشمند در استان خراسان رضوی صورت گرفته است و در این راستا توسعه فیزیکی حرم امام رضا (ع) بسیار باشکوه انجام شده و گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی افزود: در مدیریت جدید آستان قدس رضوی در تلاش هستیم اقدامات فرهنگی که پیش از این در حال اجرا بوده را به پایان برسانیم و در این راستا منشور 8 ماده‌ای را با زیرساخت‌هایی که وجود دارد محقق کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی بر ضرورت توجه به امر مهم زیارت بیان کرد: آستان قدس رضوی توجه خاصی به مقوله زائر و زیارت دارد و به دنبال این است که با مساعدت تمام دستگاه‌ها از مبداء تا مقصد شرایط آسانی را برای زیارت زائران حرم رضوی فراهم کند.

رئیسی با تأکید بر اینکه شایسته نیست زائر امام رضا (ع) در کمپ استراحت کند، گفت: باید زائرسراهایی با قیمت مناسب در شهر ایجاد کنیم تا کارمندان و اقشار متوسط و ضعیف جامعه بتوانند به آسانی به پابوس امام رضا (ع) آمده و حرم قدس رضوی را زیارت کنند.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی 8 زائرسرای ارزان قیمت را برای ساخت در مشهد مقدس در دستور کار دارد، گفت: 4 زائر سرای دیگر نیز در بین راه ایجاد می‌شود که به صورت کلی باید گفت 12 زائر سرا برای آسان شدن زیارت برای مستمندان و اقشار متوسط جامعه ساخته می‌شوند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه دستگاه‌هایی هستند که متولی توجه به فقرا را بر عهده دارند، گفت: همه دستگاه‌ها التیام خاطر فقرا را در دستور کار دارند و در این راستا رفع فقر اساسی به ساز و کار دولت ارتباط دارد و آستان ثامن‌الحجج در این راستا ساز و کارهایی دارد که در ابتدا فقرای مشهد و سپس استان‌های مجاور را زیر پوشش قرار دهد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfy0dm.w6dc0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما