جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : 14281
آیت الله یزدی پس از شرکت در انتخابات:

حضور گسترده مردم، پاسخی به یاوه گویی دشمنان اسلام است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز جمعه رأی خود را به صندوق سیار اخذ رأی شماره 472 یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا انداخت.
آیت الله یزدی
آیت الله یزدی
 به گزارش قم نیوز، آیت الله محمد یزدی پس از انداختن رأی خود به صندوق در جمع خبرنگاران گفت: تصور می کنم تقریبا همه کسانی که واجد شرایط رأی دادن هستند در انتخابات شرکت می کنند چرا که هیچ کسی عذری را نمی بیند.
 
وی با اشاره به وجود همه سلایق در کاندیداها گفت: شرایط به گونه ای فراهم شده است که مردم می توانند فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.
 
رئیس جامعه مدرسین ادامه داد: حضور حداکثری مردم علاوه بر شرکت در انتخابات پای بندی آنها را به نظام جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که در رأس آن ولی فقیه جامع الشرایط و ممتازی حضور دارد که رهبری می کند.
 
وی علاقمندی عامه مردم به بقای نظام را پیام دیگر حضور گسترده در انتخابات دانست و گفت: این حضور با شکوه پاسخی به یاوه گویی غرب، آمریکا و دشمنان اسلامی است.
 
آیت الله یزدی با اشاره به پیام دوم این انتخابات ادامه داد: مردم به دلیل احساس درونی و مذهبی که دارند حضوری گسترده در انتخابات دارند چرا که در ایران مسئله ملی گرایی و ناسیونالیستی مطرح نیست و این دین و اعتقادات به مقدسات است که حضور مردم را گسترده تر می کند.
 
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «ملت ایران در این دوره از انتخابات نیز حماسه ای فوق العاده خلق می کنند» گفت: در دوره های گذشته نیز شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات بوده ایم ولی من مطمئن هستم که مردم باردیگر به رهبر خود لبیک گفته و حضوری گسترده دارند.
 
وی همچنین درخصوص برندگان این دوره از انتخابات تأکید کرد: مسئله قانون گرایی در کشور حرف اول را می زند چرا که همانطور که شاهد بودید کاندیداهای این دوره با آزادی کامل به تبلیغات پرداخته و این بیانگر اعتقاد همه به قانون است.
 
آیت الله یزدی در ادامه با توصیه به کاندیداهایی که برگزیده نمی شوند گفت: آنها باید بپذیرند که مردم آنها را انتخاب می کنند و باید به قوانین احترام بگذارند و براساس همان قوانین و با اکثریت مردم تأیید نشده اند.
 
وی ادامه داد: من مطمئن هستم آنهایی که رأی نمی آورند از اولین کسانی خواهند بود که به رئیس جمهور آینده تبریک می گویند.
 
آیت الله یزدی تأکید کرد: اگر کاندیدایی رأی نیاورد و خارج از قانون اقدامی کند، دیگر اعتبار مردمی ندارد.
 
وی با تأکید بر اینکه در کشور ایران هیچ قانون خلاف شرعی نیست تصریح کرد: امام راحل نیز در اولین تنفیذ خود خطاب به دولت بیان کردند: «تا جایی که با اسلام همراه هستید، من این دولت را تنفیذ می کنم».
 
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: طبق قوانین کشور و مبانی شرعی معنی تنفیذ رهبری به این معناست که رهبری مقیّد به رعایت دستورات اسلام است و این اقدام از هر خودکامگی و هرج و مرج جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcfy0dy.w6djcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما