سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : 26891

تکریم 57 بانوی رسانه‌ای قم در دهه کرامت

قم نيوز : قم نیوز: معاون مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به طرح تکریم بانوان خبرنگار در دهه کرامت گفت: در هفته آینده با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان قم از 57 بانوی رسانه‌ای قم تقدیر خواهد شد.
تکریم 57 بانوی رسانه‌ای قم در دهه کرامت
به گزارش قم نیوز،‌ مهدی توکلیان بعدازظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اهالی رسانه استان قم با تبریک فرا رسیدن هفته دولت گفت: وزارت ارشاد نگران کم یا زیاد بودن اعضای خانه مطبوعات نبوده و بر این اساس کسانی که علاقمند به حضور در خانه مطبوعات بوده ولی نمی‌توانند در انتخابات آن شرکت کنند به عنوان عضو افتخاری قادر به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه ملاک ارشاد فعلی نص صریح قانون است، اظهار کرد: مواد قانون اساسنامه جدید خانه مطبوعات به صورت یک‌دست در کل کشور اجرا خواهد شد و هیچ کس حق اعمال قانون به صورت سلیقه‌ای را ندارد. پیگیری ضرورت بیمه خبرنگاران، تشویق مسئولان رسانه‌‌ها برای بیمه کردن خبرنگاران زیرپوشش و دستورالعمل صدور کارت خبرنگاری از مواردی بودند که وزارتخانه در اساسنامه جدید خانه مطبوعات آنها را مورد بررسی قرار داده است.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم یکی از شرایط عضویت در خانه مطبوعات این دوره را یکسال بیمه مستمر خبرنگاری اعلام و اظهار کرد: به هیچ عنوان در خانه مطبوعات دور جدید کیفیت فدای کمیت نشده و اعداد و رقم بالای تعداد اعضا برای ما مهم نیست چرا که حاضریم تعداد کم باشد ولی خانه مطبوعاتی اثرگذار داشته باشیم.

توکلیان با بیان اینکه درصدد خدمتی ماندگار برای خبرنگاران قمی هستیم، گفت: ارشاد هیچ اعتقادی به مهندسی انتخابات نداشته و در وزارتخانه اعلام شده که از تمام تشکل‌ها براساس شاخص‌هایی مانند شفافیت و خدمات درست حمایت خواهد شد.

وی در ادامه به طرح تکریم بانوان خبرنگار در دهه کرامت اشاره و تصریح کرد: اوایل هفته آینده از ۵۷ بانوی رسانه‌ای قم تکریم خواهد شد که اقدامی مشترک از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان قم است تا بانوان رسانه‌ای بتوانند بهتر از قبل رسالت خود را در برابر شایعاتی که علیه شیعیان عنوان می‌شود،‌ انجام داده و الگویی مناسب از یک زن مسلمان را به جهان ارائه کنند.

معاون مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه بعضی از رسانه‌ها با خرید خبر و عکس از بیمه کردن خبرنگاران شانه خالی می‌کنند، گفت: از هرگونه سیاسی‌بازی و جناح‌گرایی در انتخابات این دوره خانه مطبوعات قم پرهیز خواهد شد تا خانه مطبوعاتی بدون حاشیه تشکیل شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfycd0.w6dv1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما