سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۸
کد مطلب : 11851
آیت الله مصباح یزدی:

گسترش آموزش های دینی برای جلوگیری از جهل در جامعه ضروری است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گسترش آموزش های دینی برای جلوگیری از جهل در جامعه را ضروری عنوان کرد.
گسترش آموزش های دینی برای جلوگیری از جهل در جامعه ضروری است
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی ظهر سه شنبه در دیدار با جمعی از طلاب در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه دهه فجر نقطه عطفی در تاریخ اسلام است بیان کرد: از خداوند متعال درخواست می کنیم که معرفت قدرشناسی از این نعمت بزرگ را به همه مرهمت کند و همچنین توفیق انجام وظیفه و شکرگذاری نعمت را نیز برای ما فراهم سازد.
وی گفت: آنچه که برای ما در قبال نعمت عظیم الهی که همان انقلاب است ضرورت بیشتری دارد توجه به بعد خاص این پدیده بی نظیر تاریخی است تا بتوانیم وظیفه ای را که به عنوان روحانی و یاران حوزوی امام(ره) مطرح است را بهتر شناخته و به آن عمل کنیم.

در همه ابعاد انقلاب پیشرفت های چشمگیری حاصل شده است
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه انقلاب ایران دارای ابعاد گوناگونی است افزود: خوشبختانه در همه ابعاد انقلاب پیشرفت های چشمگیری حاصل شده است اما در میان همه این ابعاد آنچه اهمیت بیشتری دارد انسانیت این انقلاب است.

وی گفت: انقلاب های زیادی در دنیا وجود دارد مانند انقلاب کبیر فرانسه که خود مبداء تاریخ است و دگرگونی های عظیمی را به همراه داشته است و برخی تصور می کنند که انقلاب ایران نیز شبیه به این انقلاب ها است اما این انقلاب در بسیاری از ابعاد با دیگر انقلاب ها قابل مقایسه نیست.

انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر یک فرهنگ دینی است
آیت الله مصباح یزدی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر یک فرهنگ دینی است و بنیان گذار این انقلاب حرکت خود را بر اساس روشنگری، تبیین ابعاد اجتماعی و سیاسی اسلام آغاز کرد.

وی گفت: قبل از انقلاب در عرف مذهبی آن دوره فعالیت های سیاسی در عرف عموم نقطه مثبت نبود بلکه در بسیاری از موارد نقطه منفی نیز محسوب می شد که در آن زمان امام با برنامه ای حکیمانه و تلاش مخلصانه تلاش کرد تا این ورق را وارونه سازد.

امام(ره) مشارکت در فعالیت های سیاسی را همانند نماز واجب می دانستند
عضو خبرگان رهبری بیان کرد: امام(ره) مشارکت در فعالیت های سیاسی را همانند نماز واجب دانسته و در برخی فرمایشات خود حتی مشارکت در فعالیت های سیاسی و دینی را از نماز نیز واجب تر می دانستند.

وی گفت: بر اساس این تغییر بینش و تبیین بعد اجتماعی و سیاسی اسلام زمینه برای تحول اجتماعی و سیاسی فراهم شد.

آیت الله مصباح یزدی گفت: بزرگترین اقدامی که امام خمینی(ره) انجام داد تحول در نگرش مردم بود که با بیانات محکم و تربیت شاگردان زمینه را برای برقراری انقلاب فراهم کرد.

ارزش اصلی انقلاب به بعد اسلامی آن است
وی تصریح کرد: ارزش اصلی انقلاب به بعد اسلامی و دینی آن است و این انقلاب زمینه ساز ظهور ولی عصر(عج) خواهد بود.

آیت الله مصباح یزدی بیان کرد: تکیه بر ارزش های معنوی و انسانیت و اموری از این قبیل در جهان قابل مطرح شدن نبود اما امام(ره) در مدتی کوتاه چنان این مسائل را دچار تحول ساخت که حتی کودکان و نوجوانان نیز عاشق شهادت شدند اما مایه این عشق مکتب تشیع بود ولی امام خمینی(ره) نیز از این زمینه به خوبی استفاده کرده و مردم را متوجه ساخت.

به بعد معنوی انقلاب توجه کافی شود
وی گفت: مسئولان بیشتر به پیشرفت هایی که در کشور حاصل شده است توجه کرده و آنها را مطرح می کنند اما باید به بعد معنوی انقلاب نیز توجه کافی شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در اسلام انسان به طور مطلقف دارای ارزش و کرامت انسانی نیست افزود: آنچه که انسان را به ارزش می رساند دین است پس دین نهادی در عرض نهادهای دیگر نیست بلکه نهادی در فوق دیگر نهادها است.

بزرگترین نقش را در جامعه در بعد مسائل دینی روحانیت ایفا می کنند
وی بیان کرد: بزرگترین نقش را در جامعه در بعد مسائل دینی روحانیت ایفا می کنند بنابراین در این انقلاب نهادی که عهده دار تبیین ارزش های دینی و تثبیت باورها است باید این وظایف را بخوبی بشناسد.

عضو خبرگان رهبری گفت: برای جلوگیری از جهل باید آموزش های دینی را گسترش داد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcfycdy.w6dytagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما