چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 42721
منبع : خبرگزاری فارس

نخستین مدال‌آور پارالمپیکی ورزش قم تقدیر شد

قم نيوز : قم نیوز: نخستین مدال‌آور تاریخ ورزش استان قم از بازی‌های پارالمپیک در مراسمی به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفت.
نخستین مدال‌آور پارالمپیکی ورزش قم تقدیر شد
به گزارش قم نیوز،  در تاریخ ورزش استان قم از نخستین دوره پارالمپیک تا سال 2016 که پانزدهمین دوره آن در شهریور ماه سال جاری به انجام رسید، مجموعا سه ورزشکار از استان قم حضور داشته‌اند و دو مدال با ارزش به رنگ‌های طلا و برنز نصیب ورزش قم کرده‌‌اند.

نخستین ورزشکار پارالمپیکی استان قم سیدسعیدرضا چاووشی است که در سال 1986 و در جریان بازی‌های پارالمپیک به میزبانی شهر سئول کره جنوبی به عنوان نماینده ورزش جانبازان و معلولین استان قم همراه با دیگر اعضای کاروان ورزشی ایران اعزام شد.

در واقع 28 سال قبل بود که سیدسعیدرضا چاووشی به عنوان یکی از جانبازان سرافراز هشت سال دفاع مقدس در رشته دوومیدانی در ترکیب تیم ملی کشورمان در رشته پرتاب دیسک به بازی‌های پارالمپیک اعزام شد و توانست با کسب مقام سوم این بازی‌ها مدال خوش‌رنگ برنز را نصیب ورزش قم کند.

پس از این افتخار آفرینی چاووشی، سال‌ها طول کشید تا در پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک در سال 2016 دو ورزشکار در دو رشته دیگر یعنی بسکتبال با ویلچر و والیبال نشسته از قم به بازی‌های پارالمپیک اعزام شدند و نماینده والیبالیست‌ قم توانست همراه با تیم ملی ایران عنوان نخست، مقام قهرمانی و نشان با ارزش طلا را به ارمغان بیاورد.

نکته دیگر در مورد سیدسعیدرضا چاووشی جانباز ورزشکار موفق و مدال‌آور پارالمپیکی استان قم این است که وی بیش از 30 سال به عنوان کارمند در سازمان تربیت‌بدنی سابق و اداره کل ورزش و جوانان فعلی در قم به فعالیت در عرصه توسعه ورزش پرداخته است.

ورزشکار افتخارآفرین استان قم از بازی‌های پارالمپیک 1986 سئول کره جنوبی، به تازگی به درجه بازنشستگی نائل شده و علاوه بر درخشش وی در پارالمپیک، بازنشستگی وی نیز بهانه‌ای بود تا در مراسمی ویژه با حضور مسؤولان اداره کل ورزش و جوانان استان قم از وی تجلیل و قدردانی شود.

بر همین اساس به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش، امروز مراسمی با حضور حسن عابدی مدیر کل، روح‌الله رمضانی معاون توسعه امور ورزش، حسین رضایی معاون توسعه منابع و پشتیبانی، علی پارسانیا سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان و دیگر کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان قم در سالن کنفرانس این اداره برگزار شد و در آن از مدال‌آور پارالمپیکی ورزش قم نیز قدردانی شد.

سیدسعیدرضا چاووشی با دریافت لوحی از مدیر کل ورزش و جوانان و هدیه‌ای به رسم یادبود، به پاس سال‌ها خدمت به توسعه ورزش به عنوان کارمند تربیت بدنی و ورزش جوانان و همچنین به پاس افتخار آفرینی برای ورزش قم در میدان بزرگ پارالمپیک مورد تجلیل قرار گرفت.

گفتنی است در حاشیه این مراسم به مناسبت روز جهانی عصای سفید از محسن ساده ورزشکار موفق گلبال استان قم و کارمند اداره کل ورزش و جوانان و همچنین خادمین نماز این اداره کل با حضور مدیر کل ورزش و جوانان قم و اهدای لوح، تقدیر شد.

انتهای پیام /135
https://qomnews.ir/vdcfyedj.w6d00agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما