شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 34711
منبع : رویترز
پاسخ المعلم به فابیوس:

سوریه از پیشنهاد همکاری فرانسه در مبارزه با داعش استقبال می کند

قم نيوز : قم نگار: وزیر خارجه سوریه از اظهارات فابیوس که گفت کشورش می تواند در چارچوب مرحله انتقال سیاسی جدی در سوریه با نیروهای دولتی این کشور برای جنگ با داعش همکاری کند، استقبال کرد.
سوریه از پیشنهاد همکاری فرانسه در مبارزه با داعش استقبال می کند
به گزارش قم نگار، فابیوس با صدور بیانیه ای در مورد موضع فرانسه پیرامون همکاری با ارتش سوریه اعلام کرد: همکاری با تمام نیروهای سوری از جمله ارتش سوریه علیه گروهک داعش قطعا مورد استقبال است ولی من بارها تکرار کرده ام که این امر تنها در چارچوب انتقال سیاسی ممکن خواهد بود.

از سوی دیگر ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه از اظهارات فابیوس در مورد امکان همکاری فرانسه با ارتش سوریه در مبارزه با داعش استقبال کرد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: اگر فابیوس در تعامل با ارتش سوریه جدی باشد و به دنبال تعامل با نیروهایی باشد که با داعش مبارزه می کنند، ما از این موضوع استقبال می کنیم؛ البته این امر نیازمند تغییر ریشه ای در تعامل با بحران سوریه است.

المعلم تاکید کرد: ارتش ما آماده هماهنگی و تعامل در زمینه مبارزه با تروریست های داعش است.

وزیر امور امور خارجه سوریه ادامه داد: ما از ابتدای بحران در سوریه گفتیم که اروپا در تعامل با این بحران دچار اشتباه است و تروریسم به حامیان آن بازخواهد گشت و متأسفانه انگلیس و فرانسه دو کشوری بودند که تلاش های اروپا علیه دولت قانونی سوریه را رهبری می کردند.

وی ادامه داد: من به شما می گویم که از تجربه نیروی هوایی روسیه و همکاری اش با ارتش عربی سوره و نتایجی که محقق ساخته است، درس بگیرید.

المعلم از ولادیمیر پوتین به خاطر تلاش های روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم قدردانی کرد و گفت: نتایج این تلاش های صادقانه صد برابر بهتر از اقدامات ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکاست.

گفتنی است روسیه از ابتدای سپتامبر گذشته حملات هوایی خود را علیه گروهک تروریستی داعش و سایر گروه های تروریستی شروع کرده است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcfyedm.w6djyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما