سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : 12481
قم نیوز بررسی می‌کند:

بیم قانون شکنی در نشست خبری رئیس جمهور در قم

قم نيوز : قم نیوز: در حالی که سوال کنندگان در نشست خبری رئیس جمهور در قم با قرعه کشی‌ای عادلانه و با نظارت دقیق مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل ارتباطات و اطلاعات ریاست جمهوری انتخاب شده‌اند، بیم قانونی شکنی از سوی برخی مدعیان حمایت از دولت می‌رود.
بیم قانون شکنی در نشست خبری رئیس جمهور در قم
قم نیوز: شهر قم برای پذیرایی از رئیس جمهور دولت تدبیر و امید آماده می‌شود و کمتر از یک روز دیگر، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی وارد قم می‌شود.

برنامه‌های سفر رئیس جمهور از هفته‌ها قبل و براساس رویه سفر ریاست جمهوری نهایی می‌شود و همراه با در نظر گرفتن مسائل امنیتی و راحتی مردم و نخبگان در دسترسی به رئیس جمهور، خبرنگاران نیز در تعامل با دفتر ارتباطات و اطلاعات ریاست جمهوری، به پوشش سفر رئیس جمهور می‌پردازند.

قم نیز از دیگر استان‌ها مستثنی نیست و رویه سفر بر آن حاکم است، البته برخی اقتضائات خاص استان مانند دیدارهای خصوصی با مراجع عظام تقلید و حوزویان وجود دارد که فقط در مورد رئیس جمهور نیست و شامل دیگر دیدارهای مقامات کشوری و لشکری با این بزرگان نیز می‌شود و خبرنگاران قمی که به کار پرحجم خبری در روزهای آخر هفته و تعطیل عادت دارند، از این رویه به خوبی باخبر هستند.

در این میان، نقطه عطف سفر رئیس جمهور در هر استان، شرکت در نشست خبری است. نشست خبری‌ای که به صورت زنده از شبکه خبر و شبکه استانی پخش می‌شود و در آن به سبب محدودیت وقت، خبرنگارانی که با قرعه کسی از میان خبرگزاری‌ها، نشریات محلی، روزنامه های کشوری، پایگاه های خبری برگزیده شده اند به همراه خبرنگار صدا و سیما از رئیس جمهور سوالاتی را می‌پرسند.

در قم به سبب وجود سه خبرگزاری حوزوی رسا، حوزه و ابنا، یکی از میان این سه خبرگزاری نیز سوالات خود را مطرح می‌کند.

قرعه کشی سفر قم با حضور خانم طاهره قیومی، مدیرکل ارتباطات و اطلاعات ریاست جمهوری و حجت الاسلام و المسلمین ایزدپناه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم دوشنبه برگزار شد و در میان هیجان خبرنگاران برای انتخاب شدن به عنوان سوال کننده از رئیس جمهور، تعدادی از همکاران خبرنگار انتخاب شدند تا در نشست خبری رئیس جمهور، سوالات خود را مطرح کنند.

در این میان، شنیده ها حاکی از این است که برخی از کسانی که در این قرعه کشی که با حضور همه و نظارت دفتر ارتباطات و اطلاعات ریاست جمهوری برگزار شد، برگزیده نشده‌‎اند، تصمیم بر آن دارند تا بر خلاف رویه و مقررات نشست خبری رئیس جمهور، بدون نوبت سوالات خود را مطرح کنند.

برخی از کسانی که چنین قصدی را دارند، قبلا و در زمان رئیس جمهور سابق، از اقدامات وی به صورت شدید حمایت می کردند و پس از انتخاب حجت الاسلام روحانی، چرخش 180 درجه ای انجام داده و خود را مدافع دولت نشان دادند و گفته می شود به دلیل ارتباطی که با برخی از مشاوران رئیس جمهور داشته یا ادعای آن را دارند، می خواهند نتیجه قرعه کشی را زیر سوال برده و اقدام به طرح سوال خارج از نوبت کنند!

به نظر می‌رسد چنین کاری علاوه بر این که ظلم و بی عدالتی در حق خبرنگارانی است که در قرعه کشی شرکت کرده و انتخاب نشدند، سرپیچی آشکار از قانون به شمار می‌رود و خلاف شعارهای قانون مداری‌ای است که این افراد در رسانه‌های خود سر می‌دهند.

از سوی دیگر رئیس جمهور مهمان قم است و حفظ حرمت مهمان بر میزبان واجب است اما با این کار، حرمت و شأن مهمان حفظ نمی‌شود و بیم آن می رود که خاطره تلخی در اذهان باقی بماند.

شاید بهتر باشد اطرافیان رئیس جمهور که برخی از این افراد ادعای ارتباط با آن ها را دارند، تذکرات خود را از قبل از قانون شکنی به این افراد بدهند و اجازه ندهند که نام نیک خبرنگاران با عملکرد چند خبرنگار قانون شکن که مدعی حمایت از رئیس جمهور و مشی وی هستند، لکه دار شود.

انتهای پیام /105
https://qomnews.ir/vdcfyjdy.w6d0cagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما