چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : 32371
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت قم:

نمایشگاه دائمی فرش قم تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد‌

قم نيوز : قم نگار: معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: نمایشگاه فرش قم با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است و در صورت جذب اعتبارات تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.
نمایشگاه دائمی فرش قم تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد‌
به گزارش قم نگار، امیر محمدی‌‌ پیش از ظهر امروز در نشست خبری مشترک اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت پیشگیری از جرم اداره کل دادگستری استان قم اظهارداشت: ۳۰ هزار واحد صنفی در قم فعالیت می‌کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه بازرسی‌های منظم توسط اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت قم بر فعالیت‌های صنوف صورت می‌گیرد افزود: توانسته‌ایم قیمت‌ها را در قم کنترل کنیم و قم از نظر قیمت اجناس از ارزان‌ترین شهرهای کشور شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اداره صنعت، معدن و تجارت قم برنامه‌های زیادی دارد خاطر نشان کرد: ایجاد شهرک‌های صنوف از اولویت‌های ما است و در همین راستا شهرک صنوف قنوات را احداث کرده‌ایم.

محمدی ‌با بیان اینکه مقرر شده ‌۵ صنف دیگر قم در شهرک صنوف مستقر شوند افزود: مکان یابی این صنوف انجام شده ‌و تلاش می‌شود صنوفی که نیاز به دسترسی بیشتر به آن‌ها وجود دارد نزدیک جاده قدیم قم تهران مستقر شوند.

معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه قم در چهارراه مواصلاتی ۱۷ شهر قرار دارد افزود: باید از این ضرفیت استفاده صحیح داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ هزار نفر در استان قم به صورت مستقیم در اصناف فعال هستند، خاطرنشان کرد: ۴۰ هزار نفر در صنف بافندگان قم فعالیت دارند که پتانسیل بالای آن‌ها نیازمند برنامه ریزی دقیق است.

محمدی ‌ایجاد خوشه‌های صنفی را از اولویت‌های دیگر دانست و افزود: خوشه صنف بافندگان، سوهان و صنایع دستی در قم شکل گرفته است و باید مشکلات آن‌ها به صورت جمعی حل شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه بخش فرش مهم‌ترین خوشه و منبع اشتغال را تشکیل می‌دهد عنوان کرد: نمایشگاه فرش قم با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است و در صورت جذب اعتبارات تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی‌های ۵۰ تیم از مراکز مختلف بازرسی‌ها را انجام می‌دهند بیان کرد: بیشترین اقدام این است که روش‌های ارشادی داشته باشیم و تنها در مواقع ضروری تشکیل پرونده انجام می‌شود.

محمدی‌‌ با بیان اینکه در آمارها استان قم در بخش آرد و گندم دومین استان از نظر کیفیت نان قرار دارد، خاطر نشان کرد: برای یک سال آینده ذخیره سازی گندم انجام شده که نشان دهنده زیر ساخت مناسب قم است.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfymdm.w6d0eagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما