دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۵
کد مطلب : 48581
منبع : خبرگزاری فارس
به همت معاونت پژوهشی جامعه الزهرا (س) صورت گرفت

برگزاری پیش نشست کنگره « نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی»

قم نيوز : قم نیوز: پیش نشست کنگره بین المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» به همت معاونت پژوهش جامعه الزهرا (س) در تالار بیداری اسلامی این مرکز علمی پژوهشی حوزوی برگزار شد.
به همت معاونت پژوهشی جامعه الزهرا (س) صورت گرفت، برگزاری پیش نشست کنگره « نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی»
به همت معاونت پژوهشی جامعه الزهرا (س) صورت گرفت، برگزاری پیش نشست کنگره « نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی»
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید محمود مدنی مدیر جامعه الزهرا (س) ظهر امروز در این پیش نشست مقاله ای با عنوان «فرهنگ کتب حدیثی شیعه» ارائه کرد.

وی در بخشی از سخنان خویش به مظلومیت شیعیان پس از رحلت رسول خدا (ص) اشاره و بیان کرد: در این دوران نقل و کتابت حدیث ممنوع شده بود و می‌گفتند و خلفای اموی نظرشان بر این بود که قرآن و حدیث از یکدیگر جدا شوند.

در بخش دیگری از این مراسم سیده سعیده غروی با بیان اینکه از آثار پژوهشی طلاب جامعه الزهرا (س) در این کنگره حمایت می‌شود، تصریح کرد: با تعیین استاد راهنما می‌توانیم جلساتی برای دانش پژوهان این مرکز برگزار کنیم تا نسبت به ارائه مقالات علمی برتر اهتمام داشته باشند.

معاون پژوهشی جامعه الزهرا (س) اهداف برگزاری این کنگره علمی را تبیین نقش اهل بیت(ع) در پایه‌گذاری و گسترش علوم اسلامی، تبیین نقش عالمان شیعه در پایه‌گذاری و گسترش علوم اسلامی و تبیین نقش دانشمندان شیعه در شکوفایی تمدن اسلامی و علوم دیگر ذکر کرد.

حجت الاسلام محمدرضا خوش خو معاون بین الملل کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی نیز در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به برگزاری «کنگره جریان‌های تکفیری» که سال 93 از سوی آیت الله مکارم شیرازی دبیرخانه آن در قم راه اندازی شد، بیان کرد: در برگزاری کنگره جریان‌های تکفیری، نخستین بار بود که مرجعی به عنوان رئیس کنگره و مرجع دیگری به عنوان دبیر کنگره حضور داشتند که همین مسئله موجب شد این کنگره با استقبال 82 کشور و با حضور 700 مهمان خارجی و 300 مهمان داخلی در کشور ایران در شهر مقدس قم برگزار شود و در این راستا دبیرخانه دائمی کنگره جریان‌های تکفیری تشکیل شد.

قابل ذکر است، کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی زیر نظر آیت الله مکارم شیرازی در اردیبهشت ماه سال 1397 برگزار می‌شود و مقالات برگزیده کنگره به صورت علمی پژوهشی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfytdj.w6dccagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما