شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 46501
منبع : خبرگزاری فارس
مدير مؤسسه قرآن و نهج البلاغه:

هشتمين دوره مسابقات حفظ و مفاهيم نهج‌البلاغه برگزار مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدير مؤسسه قرآن و نهج البلاغه از برگزاري هشتمين دوره مسابقات حفظ و مفاهيم نهج‌البلاغه تابستان سال 96 خبر داد.
هشتمين دوره مسابقات حفظ و مفاهيم نهج‌البلاغه برگزار مي‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمد رضازاده پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی ضمن گلایه از مسؤولان فرهنگی در زمینه حمایت‌ها نکردن از این بخش اظهار کرد: حفظ قرآن و گسترش آموزه‌های قرآن و عترت در کشور از توصیه‌های رهبر انقلاب است و در کشور در زمینه حفظ قرآن اقدامات خوبی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به چشم‌اندازها مسؤولان فرهنگی کشور باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند و مؤسسات قرآنی که به صورت مردمی اداره می‌شوند به حال خود رها نشوند.

مدیر مؤسسه قرآن و نهج البلاغه با بیان اینکه برنامه‌های حفظ قرآن و نهج‌البلاغه به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود گفت: تاکنون هفت دوره مسابقات حفظ و مفاهیم نهج‌البلاغه در هفت رشته برگزار شده است و هفتمین دوره سال 93 در مشهد در دستور کار بوده است.

وی از برگزاری هشتمین دوره مسابقات حفظ و مفاهیم نهج‌البلاغه تابستان سال آینده خبر داد و افزود: مسابقات ملی حفظ و مفاهیم نهج البلاغه شامل خطبه‌ها، 110 خطبه اول، کل نامه‌ها و حکمت‌های نهج البلاغه است.

رضازاده خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه متولی مسابقات ملی و بین‌المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن است ولی متولی در زمینه نهج‌البلاغه وجود نداشته است و در زمینه نهج‌البلاغه هنوز کار به اندازه کافی صورت نگرفته است.

وی عنوان کرد:‌ حدود 70 نفر از افراد شرکت‌کننده در مرحله نهایی مسابقات که در سال 93 در مشهد برگزار شد حائز رتبه شدند.

مدیر مؤسسه قرآن و نهج البلاغه یادآور شد: برگزاری دوره تربیت مربی حفظ و معارف نهج‌البلاغه از دیگر برنامه‌ها است که در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 30 هزار نفر در رشته مفاهیم نهج‌البلاغه به صورت حضوری شرکت‌ کردند.

رضازاده یادآورشد: اکنون ثبت‌نام در دوره‌های مجازی در حال انجام است که علاقه‌مندان می‌توانند در پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه به ثبت‌نام بپردازند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcfytdj.w6dvxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما