قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: مهم ترین سیره امام هادی(ع) در زمان حیات وی، مبارزه و مقابله با انحرافات، شبهات و عرفان های پوچ بود.
مهم ترین سیره امام هادی(ع)مبارزه با انحرافات و عرفان های پوچ بود
به گزارش قم نیوز، آیت الله حسن ممدوحی با گرامیداشت سالروز شهادت امام هادی(ع) در خصوص ویژگی های اخلاقی و سیره این امام همام گفت: ایشان همچون سایر ائمه اطهار(ع) با صبر، شکیبایی و سیره های برجسته اخلاقی به هدایت مردم می پرداختند.

عضو خبرگان رهبری افزود: رفتار نیک امامان در هدایت مردم موجب بغض و کینه دشمنان بود اما ائمه اطهار(ع) با شیوه های تربیتی و تبلیغی خود مردم را آگاه می کردند.

وی در خصوص مهم ترین روش های تربیتی امام هادی(ع) عنوان کرد: ایشان در زمان حیات خود برای رسیدن به اهدافشان در هدایت مردم و ارتقای سطح بینش آنها در برابر ستمگران، متحمل مشقت های زیادی شدند.

آیت الله ممدوحی گفت: امام هادی(ع) به مبارزه با شبهات، انحرافات و عرفان های پوچ به مقابله پرداختند و با روش های منطقی مردم را نسبت به خطرات این تفکرات انحرافی آگاه می کردند چرا که دشمنان می خواستند با ایجاد انحراف و تشکیل عرفان های پوچ مانع از نشر معارف دین شوند.

وی با اشاره به گوشه هایی از زندگی ایشان گفت: متوکل عباسی در جهت تحت نظر گرفتن امام، او را از مدینه به سامرا تبعید کرد اما امام هادی (ع) در زمان تبعید نیز دست از تربیت شاگرد و مبارزه با دیدگاهها و اندیشه های انحرافی در زمان خود برنداشت.

عضو خبرگان رهبری ایجاد انحراف در جامعه را یکی از توطئه های مهم دشمن دانست و گفت: هدف دشمنان در طول تاریخ اسلام از تفکرات انحرافی، ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان بود از این رو باید با شناخت کامل معارف دین، گرفتار انحرافات نشویم.

ممدوحی در پایان گفت: امام هادی(ع) خطر انحرافات را به خوبی درک کرد و با استفاده از تفسیر آیات قرآنی و احادیث بر جای مانده از امامان معصوم(ع) در مبارزه با انحرافات و شبهات تلاش کرد و در این راه نیز به شهادت رسیدند.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfyvd0.w6d0tagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما