پنجشنبه ۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : 50191
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
در 3 ماهه نخست سال جاری صورت گرفت

افزایش 12 درصدی استفاده از کارت بلیط شهروندی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از افزایش 12 درصدی استفاده از کارت بلیط در سه ماهه نخست سال خبر داد.
افزایش 12 درصدی استفاده از کارت بلیط شهروندی در قم
افزایش 12 درصدی استفاده از کارت بلیط شهروندی در قم
به گزارش قم نیوز، حسین مومنی موحد با اشاره به وضعیت استفاده همشهریان از خدمات سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم، اظهار کرد: یکی از خدمات ویژه‌ای که این سازمان در دستور کار دارد تقویت استفاده از کارت‌بلیط در شهر قم است که نه تنها برای شهروندان صرفه اقتصادی دارد بلکه نقش به سزایی در مدیریت و نظارت بر خطوط اتوبوسرانی شهر قم دارد.

وی با بیان اینکه بهره مندی و استفاده از کارت بلیط آمار و اطلاعات بسیار ارزشمندی در اختیار مدیریت شهری گذاشته تا بتوانند برای آینده حمل و نقل درون‌شهری برنامه ریزی کنند، بیان کرد: از طرف دیگر نرخ کارت‌بلیط برای تردد درون شهری نسبت به کرایه نقدی کمتر بوده و به همین دلیل برای شهروندان به صرفه‌تر خواهد بود.

مومنی موحد با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری 449 هزار کارت بلیط در شهر قم ثبت شده است، افزود: این میزان استفاده در مقایسه با زمان مشا‌به سال گذشته که 398 هزار عدد بوده رشد 12 درصدی داشته است.

وی با اشاره به تبلیغات گسترده‌ای که در راستای ترویج فرهنگ استفاده از کارت‌بلیط در شهر صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: تفاوت نرخ کرایه نقدی و کارت بلیط هم یکی از اهرم‌های تشویقی بود که در تقویت استفاده عمومی تاثیرگذار بوده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم افزود: برای رفاه حال شهروندان و استفاده بیشتر از کارت بلیط، شارژکارت بلیط به صورت اینترنتی و نصب دستگاه‌های شارژ الکترونیکی در داخل اتوبوس‌ها در برنامه کاری این سازمان قرار دارد که در مرحله انعقاد قرارداد است.

مومنی موحد بیان کرد: در حال حاضر نسبت استفاده کارت بلیط به کرایه نقدی 60 درصد است که با برنامه های پیش رو امید است که کرایه نقدی از چرخه حمل ونقل عمومی شهری حذف شود.
انتهای پیام /137
https://qomnews.ir/vdcfyydt.w6dx1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما