پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : 8269

سناریوی بازی‌های رایانه‌ای غرب با چه هدفی نوشته می شوند؟

قم نيوز : قم نیوز: مدیر موسسه فرهنگی آرماگدون اذعان داشت: اکنون سناریوی بازی‌های رایانه‌ای دنیا با اهداف خاص و از پیش تعیین شده نوشته می‌شود.
سناریوی بازی‌های رایانه‌ای غرب با چه هدفی نوشته می شوند؟
به گزارش قم نیوز، مهندس علی صابونچی در حاشیه همایش نقد بازی‌های رایانه‌ای در طرح ضیافت اندیشه دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: اکنون سناریوی بازی‌های رایانه‌ای دنیا با اهداف خاص و از پیش تعیین شده نوشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه غرب از سرمایه‌گذاری در تولید بازی‌های رایانه‌ای به عنوان ابزارهای نوین رسانه استفاده کرده است تصریح کرد: اسلام و ایران‌ستیزی از جمله اهداف اندیشه زیربنایی این بازی‌ها را تشکیل می‌دهد.

مدیر موسسه فرهنگی آرماگدون با تاکید بر اینکه در اکثر بازی‌های رایانه‌ای، اسلام و مسلمانان نقش دشمن را ایفا می‌کنند افزود: در این بازی‌ها برای طبیعی شدن فضای بازی از نمادهای اسلامی و ایرانی و مقدس استفاده می‌شود که این فضاسازی‌ها در راستای تلقین افکار و اهداف آن ها است.

وی با تاکید بر اینکه مخاطب این بازی‌ها در مرحله نخست، جامعه غرب است خاطر نشان کرد: این بازی‌ها ابزاری برای اسلام‌گریزی و تثبیت چهره ترسیم شده مطابق میل غربی‌ها از اسلام است.

صابونچی ادامه داد: کاهش چند برابری این بازی‌ها در کشورهای دیگر حاکی از تلقین اهداف از پیش تعیین شده غرب در خلال نمادسازی‌های واقع‌گرایانه با بهره‌گیری از گرافیک قوی در این بازی‌ها در ذهن کاربری است که در فضای بازی قرار گرفته و بعدها به دلیل نزدیکی فضا، آن را منطبق با زندگی دانسته و الگوسازی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بر خلاف هجوم همه جانبه دشمن در این زمینه بازی جایگزینی وجود ندارد اظهار داشت: عدم سرمایه‌گذاری و صرف زمان ناکافی و عدم تلاش متخصصین موجب سکوت اندیشه‌های نوشته شده است که از عوامل عدم موفقیت بازی‌های رایانه‌ای ایران محسوب می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.397rak9xypr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما