چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : 8359
رییس شورای اسلامی شهرستان قم:

گرانی کمر مردم را خم کرده است

قم نيوز : قم نیوز: رییس شورای اسلامی شهرستان قم گفت: امروز گرانی افسارگسیخته و کمرشکن بر اقشار محروم و متوسط جامعه فشار می آورد به طوری که کمر آنان در زیر بار این گرانی خم شده است.
گرانی کمر مردم را خم کرده است
به گزارش قم نیوز، علی قاسمی ورجانی با تاکید بر اینکه مسوولان باید با برای مهار غول گرانی تدبیری بیندیشند و آن را کنترل کنند، اظهار داشت: گرانی‌های اخیر قشرهای آسیب پذیر جامعه را نگران کرده و سخت آزار می دهد.

وی اضافه کرد: امسال، برخلاف سال های گذشته موج گرانی کالاهای اساسی در آغاز ماه مبارک رمضان، عمده کالاهای اساسی را دربرگرفته است و این در حالی است که دولت همواره در نزدیکی ماه مبارک، با اجرای سیاست "ثبات قیمت ها" سعی می کند حداقل در این ماه، سفره مردم را اندکی بیش از پیش، رنگین کند.

نماینده قم در شورای عالی استان ها بیان کرد: قیمت مرغ در استان قم توسط دولت ۴ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شد ولی برای تهیه مرغ با این قیمت مردم باید در صف های طولانی در ساعات اولیه صبح و در فروشگاه های بزرگ حضور پیدا می کردند، و اگر کسی نمی خواست در این صف ها بایستد باید مرغ بدون آنتی بیوتیک با قیمت بسیار بالا می خرید، اخیرا هم که زمزمه هایی مبنی بر بازگشت قیمت مرغ به حدود ۷ هزار تومان مطرح و به مرحله اجرا درآمد.

قاسمی تصریح کرد: وضعیت بازار گوشت و مواد پروتئینی هم چندان مناسب تر از مرغ نیست، و اگر بگوییم این اقلام از سفره اقشار متوسط و پائین جامعه حذف شده است، سخنی به گزافه نگفته ایم.

وی افزود: قیمت میوه و تره بار هم بسیار بالا رفته تا جایی که مردم باید برای خرید یک هندوانه بیش از ۷ هزار تومان هزینه کنند.

وی گفت: هندوانه در قم همانند سکه نرخ گذاری می شود و هر روز با یک نرخ جدید در بازار عرضه می گردد و در محلات مختلف قم نیز با قیمت مختلف به فروش می رسد.

عضو شورای عالی استان ها بیان داشت: در ماه مبارک رمضان برخی از کبابی ها و مغازه های متفرقه اقدام به پخت نان سنگک می کنند که در برخی از این مراکز نان سنگک به قیمت هر قرص یک هزار و ۳۰۰ تومان به فروش می رسد، سوال اینجاست که آیا مسوولین مربوطه نظارتی بر این اماکن ندارند، مگر نه این است که قیمت نان پس از هدفمندی یارانه به صورت آزاد محاسبه می شود، پس نان یک هزار و ۳۰۰ تومانی نان آزاد آزاد است؟!

قاسمی ورجانی تصریح کرد: حلیم یکی دیگر از اقلامی است که در ماه مبارک رمضان با اقبال مناسبی از سوی مردم روزه دار همراه می شود، در حال حاضر قیمت یک کیلوگرم حلیم بیش از ۵ هزار تومان است، آیا مسوولین مربوطه تاکنون قیمت تمام شده یک کیلو حلیم را آنالیز کرده اند؟! آیا واقعا یک کیلو حلیم باید به قیمت ۵ هزار تومان به فروش برسد.

وی گفت: زولبیا و بامیه هم توسط دولت نرخ گذاری شده ولی در بیشتر قنادی ها با اضافه کردن یک نام ویژه و یا مخصوص به آن، با قیمت بسیار بالاتر از قیمت مصوب به فروش می رسد.

نماینده قم در شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: این وضعیت در شهرهای کوچک و روستاهای استان کمی از قم اسفبارتر است، زیرا آنان باید هزینه حمل اقلام مورد نیاز خود به روستا را نیز پرداخت کنند.

وی ادامه داد: سفره های افطاری اقشار متوسط و کم درآمد جامعه در ماه رمضان امسال چندان رونقی ندارد و آنان مجبور هستند بر اساس میزان درآمد خود، سفر افطار خود را بچینند و با قیمت هایی که بخشی از آن در بالا آمد، بسیاری از مواد خوراکی و پروتئینی از سفره افطار این اقشار حذف شده است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.n97rak9wypr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما

جواد
واقعا که حرف دل مردم را زدید زلی متاسفانه کسی نیست که انها را گوش کند