شنبه ۳ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : 2959
آیتی تاکید کرد:

لزوم درمان بیماری با استفاده از حقایق معنوی

قم نيوز : قم نیوز: معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت گفت: طبیبان جسمانی نیازمند بهره‌مندی از آموزه‌های دینی و معرفتی هستند تا خود را برای درمان بیماران با استفاده از حقایق معنوی آماده کنند.
لزوم درمان بیماری با استفاده از حقایق معنوی
به گزارش قم نیوز، محمدحسین آیتی روز جمعه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره قرآن پژوهی و طب که در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مسئول حفظ و حراست از سلامت جامعه است که در همه ابعاد وجودی انسان تعریف می‌شود.

وی تصریح کرد: انسان علاوه بر بعد جسمانی و روانی و اجتماعی، در واقع یک بعد روحانی دارد که متناسب با شرایط تربیتی و آموزشی او ارتقا پیدا می‌کند.

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت گفت: در این میان طبیبان جسمانی هم نیازمند بهره مندی از آموزه‌های دینی و معرفتی هستند تا در برخورد با بیماری‌ها، خود را برای درمان بیماران با استفاده از حقایق معنوی آماده کنند.

وی سلامت روحانی انسان‌ها و پاک بودن از رذایل اخلاقی را بسیار مهمتر از سلامت جسمانی آنها دانست و تاکید کرد: عالمان و اندیشمندان از دیرباز بر اصلاح اخلاق و حذف معضلات اجتماعی تاکید کرده‌اند.

آیتی در پایان از میزبانی شایسته دانشگاه علوم پزشکی قم و همه دست اندرکاران برگزاری جشنواره ملی قرآن پژوهی و طب قدردانی کرد و گفت: امیدواریم هرچه بیشتر و بهتر بتوانیم در میان آیات وحی و روایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به دنبال کشف شفای حقیقی بیماران باشیم.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcg.n9xrak9yypr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما