دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : 5541
آیت‌الله نوری‌همدانی:

اقتدار اسلام و عزت انقلاب اسلامی مرهون حماسه‌آفرینی شهداست

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله حسین نوری ‌همدانی گفت: اقتدار اسلام و عزت انقلاب اسلامی همه مرهون جهاد، شهادت و حماسه‌آفرینی شهداست.
اقتدار اسلام و عزت انقلاب اسلامی مرهون حماسه‌آفرینی شهداست
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری ‌همدانی ظهر امروز در دیدار مسوولان و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اظهار کرد: مسئله شهادت و جهاد نخستین مسئله اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در جای جای قرآن این مسئله را بیان کرده که با برانگیخته شدن هر پیامبری یک عده مجاهد در عرصه جنگ و جهاد با اخلاص تمام حضور پیدا کردند و این افراد هرگز سست نشده و ضعف در آن ها راه پیدا نکرد.

این مرجع تقلید عنوان داشت: افراد با اصالت، باایمان و عقیده در برابر دشمن تسلیم نمی‌شوند و ثابت‌قدم می‌مانند و خداوند از اجر دنیا و آخرت آن ها را بهره‌مند می‌کند.

وی با بیان اینکه اقتدار اسلام و عزت انقلاب اسلامی همه مرهون جهاد، شهادت و حماسه‌آفرینی شهداست، گفت: هر چه اکنون در اختیار ماست از شهدا داریم و زنده نگهداشتن مقام شهدا از ارزش و اهمیت فراوانی برخوردار است که در حوزه کار شماست.

نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: خدمت شما ارائه و احیای آثار و تکریم مقام شهداست و خدمت شما به بازماندگان شهدا که حق بزرگی بر گردن انقلاب دارند، بالاترین خدمت و عبادت محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: همیشه فرهنگ جهاد، شهادت، تکریم و تعظیم شهدا در میان ما زنده است و این امر عامل قدرت و عظمت انقلاب است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جنگ ۳۳ روزه لبنان و ۲۲ روزه غزه گفت: این امر که مبارزان غزه و لبنان توانستند ارتش رژیم صهیونیستی را شکست دهند، از ایمان و عقیده شهدا سرچشمه گرفته است.

وی ادامه داد: غربی‌ها نمی‌توانند این موضوع را درک کنند، زیرا از قدرت ایمان و عقیده به جهاد و شهادت محروم هستند، ولی انقلاب اسلامی و نظام ولایی به عنوان بهترین سلاح از ایمان و روحیه جهاد طلبی بهره‌مند است.

نوری‌همدانی یادآور شد: اکنون میلیون‌ها انسان عاشق جهاد و شهادت در ایران وجود دارند و اگر این امر محقق نبود آمریکا پیش از حمله به عراق و افغانستان به ایران حمله می‌کرد.

وی با خطاب قرار دادن مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: کار شما به دلیل تکریم و احترام شهدا مقدس است، زیرا شهدا به منظور پیروی از ولایت فقیه گام در میدان‌های جهاد و شهادت گذاشتند و شهید شدند.

این مرجع تقلید با تاکید بر تدوین دایرة‌ المعارف ویژه شهدا گفت: شهدا از اقشار مختلف مانند روحانیون و علما و هر یک دارای انگیزه‌های مختلف بودند که معرفی آن برای عموم مردم مفید خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: علما و روحانیون شهیدان فراوانی تقدیم انقلاب کردند و هیچ قشری به اندازه آن ها به مقام رفیع شهادت نائل نشدند.

نوری‌همدانی عنوان داشت: معرفی شهدا و عقیده آن ها مفید و موثر خواهد بود و هر اندازه نام و فرهنگ شهیدان احیا شود برای ما مفید خواهد بود.

وی با اشاره به نامه مالک اشتر به امیر مومنان (ع) گفت: به اندازه‌ای مقام شهادت از جایگاه والایی برخوردار است که امیر مومنان (ع) در نامه خود آرزوی مرگ توام با شهادت را برای خود و مالک اشتر کرده است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.t9nrak9nqpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما