شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : 5677
اسلام شناس فرانسوی بیان کرد:

مطرح بودن شیعیان در جهان به برکت انقلاب اسلامی

قم نيوز : قم نیوز: پرفسور رشید بن عیسی گفت: در حال حاضر بیش از یكصد هزار نفر از جمعیت 6 میلیون نفری فرانسه مسلمانند و شیعیان به بركت انقلاب اسلامی در جهان مطرح هستند.
مطرح بودن شیعیان در جهان به برکت انقلاب اسلامی
به گزارش قم نیوز، پرفسور رشید بن عیسی روز شنبه در دیدار با معاون بین الملل مركز تحقیقات علوم رایانه ای قم افزود: بحمدالله امروز شاهد بانگ "الله اكبر"، "لااله الاالله" و ندای آزادی در كشورهای در بند سلطه هستیم و این به بركت انقلاب اسلامی است كه امام خمینی (ره) بنیانگذاری كرد.

استاد دانشگاه های فرانسه ادامه داد: انقلاب اسلامی به شیعه حیاتی دوباره بخشید و تشیع از انقلاب اسلامی دوباره زنده شد.

این اسلام شناس فرانسوی اظهارداشت: در حال حاضر بیش از یكصد هزار نفر از جمعیت ۶ میلیون نفری فرانسه مسلمانند و شیعیان به بركت انقلاب اسلامی در جهان مطرح هستند.

رشید بن عیسی با بیان اینكه دختران در كشور فرانسه این آزادی را ندارند كه با حجاب به مدرسه بیایند، افزود: در نظرسنجی كه مسوولان فرانسوی در مورد حجاب و پوشیدن چادر برای دختران داشتند ۱۰۰ هزار نفر جواب مثبت داده و این امر سبب ترس دولت فرانسه شده است.

وی با بیان اینكه دولت فرانسه به مردم این كشور می‌گوید هر دینی را كه دوست دارید انتخاب كنید به غیر از اسلام، ابراز داشت: غرب یقین دارد كه آینده جهان در دست مسلمانان است.

مشاور پیشین یونسكو با بیان اینكه شیعیان باید فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف را بشناسند، افزود: جهان غرب امروز منطق اسلام را نمی‌پسندد و گفت‌وگو را قبول ندارد و نمی‌تواند با مسلمانان از سر منطق حرف بزند.

وی با بیان اینكه منطق ایران مبتنی بر واقعیت است ابراز داشت: آمریكا و اسراییل نمی‌توانند به ایران صدمه‌ای وارد كنند چرا كه این كار نتایج بدتری برای آنان خواهد داشت.

بن عیسی با اشاره به اینكه در مكتب اهل‌بیت (ع) سازش با ظالمان روا نیست، گفت: مكتب امام حسین (ع) ظلم را قبول ندارد و در راه رسیدن به اهداف و آرمان‌های خود ثابت قدم می‌ماند.

دكتر رشید بن عیسی دراصل الجزایری است و هم اكنون در كشور فرانسه اقامت دارد. وی كه دارای چندین مدرك تحصیلی از دانشگاه های مختلف در فرانسه و الجزایر است، سال ۱۹۷۶ دكترای خود را در رشته فلسفه از دانشگاه سوربن فرانسه اخذ كرده است.

وی دارای سوابق تدریس و پژوهشی فراوانی است كه از جمله آن ها سخنرانی با موضوع "مدل اسلامی توسعه" و "انسان شناسی اسلامی" در دانشگاه پاریس است.

وی در زمان تبعید حضرت امام خمینی (ره) به فرانسه، به دیدار ایشان شتافته و خود را از ارادتمندان ایشان می داند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.u9nrak93upr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما