پنجشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : 4975
استاندار قم:

دستگاه‌های دولتی علیه هیچ کدام از نامزدها فعالیتی نداشته باشند

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم از دستگاه‌های دولتی درخواست نمود به هیچ عنوان علیه هیچ کدام از نامزدها فعالیتی نداشته باشند، بلکه تلاش آن ها برای حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد.
دستگاه‌های دولتی علیه هیچ کدام از نامزدها فعالیتی نداشته باشند
به گزارش قم نیوز، یکصدوچهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم به ریاست آیت الله سعیدی، نیابت حجت الاسلام محمدحسین موسی پور و دبیری سیدمرتضی اسماعیلی طبا و با حضور اعضای شورا در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

موسی پور ضمن یادآوری اهمیت انتخابات از مسوولین استانی درخواست کرد تا مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کنند و همین طور با یادآوری رهنمودهای مقام معظم رهبری از کاندیداها درخواست نمود به هیچ وجه یکدیگر را تخریب ننمایند.

در ادامه استاندار قم ضمن یادآوری شرایط حساس ویژه کشور از لحاظ داخلی، بین المللی و رصد انتخابات از طرف دشمنان خارجی خواستار تلاش مسوولین برای برگزاری انتخاباتی پرشور و با اقتدار شد و از دستگاه‌های فرهنگی بالاخص سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیمای استان، حوزه علمیه قم و ائمه جماعات خواستار برنامه ریزی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات شد.

موسی پور در ادامه از اصناف مختلف، جامعه ورزش و سازمان جهاد کشاورزی نیز درخواست نمود تا وارد عمل شده و مردم را به شرکت در انتخابات تشویق نمایند.

وی همچنین از دستگاه‌های دولتی درخواست نمود به هیچ عنوان علیه هیچ کدام از نامزدها فعالیتی نداشته باشند، بلکه تلاش آن ها برای حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد.

موسی پور با اشاره به بازدید از محله چهارمردان، این محله را به عنوان یکی از مناطق ویژه شهر قم از نظر تاریخ انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و مرجعیت شیعه برشمرد و تأکید کرد: باید برای ماندگار شدن خاطره مکان‌هایی که محل زندگی مراجع می باشد و همچنین برای حفظ نمادها و ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی و انقلابی، یادمان‌های ویژه‌ای طراحی کرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به درخواست جمعی از جوانان محله چهارمردان برای فعالیت‌ فرهنگی در مساجد گفت: با همکاری سازمان‌های مسوول زمینه فعالیت فرهنگی این جوانان در مساجد فراهم شود.

در ادامه این جلسه با توجه به ابلاغ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای فرهنگ عمومی کشور مبنی بر تشکیل کمیته توسعه معارف قرآنی در مراکز استان‌ها، استاندار بومی سازی این ابلاغ با توجه به ظرفیت‌های استان، در زمینه فعالیت‌های قرآنی را خواستار شد.

همچنین مقرر شد با توجه به مصوبه قبلی شورا مبنی بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در ایام نوروز باتوجه به شرایط ویژه قم، ستاد تسهیلات نوروزی، آموزش و پرورش و کلیه دستگاه‌های اجرایی فرهنگی استان به منظور ترویج حجاب برتر در این ایام برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.

در ادامه جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، اعضای شورا اخبار فرهنگی حوزه کاری خود را بیان کردند.

سپس سیدمرتضی اسماعیلی طبا دبیر شورا دستور جلسه را قرائت نموده و گزارشی از روند مصوبات جلسات قبلی شورا ارائه کرد و گزارشی از جلسات اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی را که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می شود، ارائه نمود.

وی همچنین با قرائت آیین نامه تشکیل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان و با ارائه تاریخچه ای از تشکیل این انجمن در سال ۷۹ و عدم فعالیت آن در سال های اخیر به اعضا، خواستار فعالیت مجدد این انجمن و ارسال اسامی اعضا برای صدور حکم به انجمن مفاخر کشور شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم همچنین خواستار حضور فعال اعضای اصلی شورا از جمله شهردار و رییس شورای اسلامی شهر شد.

گفتنی است اسماعیلی طبا با ارائه گزارشی از بازدید مخزن کتب خطی کتابخانه آیت الله گلپایگانی (ره) که بیش از یازده هزار عنوان کتب خطی از قرن دوم به بعد در آن به شکل نامطلوبی نگهداری می شود، خواستار توجه بیشتر مسوولین جهت ایجاد فضای استاندارد برای این منظور شد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.u9trak9ynpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما