پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : 2670
در نخستین همایش «جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی» صورت گرفت؛

ارائه 400 مقاله به همایش «جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی»

قم نيوز : قم نیوز: نخستین همایش ملی جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی در قم برگزار شد.
ارائه 400 مقاله به همایش «جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی»
به گزارش قم نیوز، نخستین همایش ملی جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی همزمان با هفته پژوهش و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در قم برگزار شد.

در این همایش دو روزه که تعدادی از مدیران و کارشناسان و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی حضور داشتند ۲۹۲ مقاله از ۴۰۰ مقاله دریافت شده به صورت پوستر ارائه خواهد شد ضمن اینکه برنامه‌ای نیز برای تجلیل از اساتید و پیشکسوتان عرصه کشاورزی در نظر گرفته شده است.

حسین حاجی‌رحیمی،‌ رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی قم در این همایش ضمن تاکید بر استفاده از توان ملی برای خنثی کردن تحریم‌های اقتصادی خواستار استفاده از نظریات علمی و جدید در این حوزه شد.

سیدرضا دهناد، معاون برنامه‌ریزی استاندار قم، سخنران بعدی این همایش بود که با اشاره به ضرورت اتحاد میان نخبگان فکری و اجرایی در کشور اظهار کرد: به دلیل اهمیت‌های فراوان،‌ بخش کشاورزی باید مورد حمایت جدی دولت قرار گیرد.

در این همایش حجت‌الاسلام حسن عالمی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی طی سخنانی با اشاره آیات قرآن که نعمت‌های طبیعی را مورد توجه قرار داده است گفت: همه انسان‌ها باید با بهره‌مندی از این مواهب خدادادی زمینه شناخت بیشتر از پروردگار را برای خود فراهم کنند.

در ادامه نیز علی لاریجانی،‌ رئیس مجلس شورای اسلامی به سخنرانی پرداخت و با بیان مصوبات جدید مجلس شورای اسلامی در مورد توسعه بخش کشاورزی و دامپروری گفت: این دو بخش از مسائل مهم و استراتژیک کشور هستند که باید برای اقتصادی کردن چرخه آنها و حمایت از تولیدکنندگان،‌ حمایت‌های جدی صورت گیرد.

علیرضا اورنگی، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری نیز در این همایش با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه کشاورزی و دامپروری کشور، برگزاری چنین همایش‌‌هایی را سبب تبادل‌نظر و همفکری کارشناسان بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی با یکدیگر دانست.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.u9xrak93zpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما