چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : 8638
استادیان خبر داد:

اعزام 300 مربی به مساجد استان در طول تابستان

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد قم بیان کرد: حمایت از برگزاری بیش از ۲۶ هزار ساعت حلقه های معرفت در سطح کانون های استان از جمله این برنامه هاست.
اعزام 300 مربی به مساجد استان در طول تابستان
به گزارش قم نیوز، علیرضا استادیان افزود: حلقه های معرفت قالبی هستند برای انتقال معارف دینی به شکلی ملموس تر به نسل جوان که البته ما برای برگزاری آن به مربیان متخصص نیاز داریم.

وی گفت: این مربیان باید دارای حداقل تحصیلات پایه ۶ دروس حوزوی باشند و پس از گذراندن آموزش های تخصصی و مهارتی و گذراندن دوره های خاص بنا بر درخواست کانون ها اعزامی شوند.

وی ادامه داد: در تابستان سال جاری ۳۰۰ مربی به مساجد استان اعزام شده اند و در طول هفته دو جلسه در کانون ها برگزار می کنند که در برخی از کانون ها این جلسات به صورت روزانه است.

استادیان اظهار داشت: تعداد زیادی از مربیان اعزامی به تدریس بحث های قرآنی در کانون ها می پردازند و با شروع ماه مبارک رمضان این بخش از فعالیت ها پررنگ ترشده و رشد چشمگیری داشته است.

وی تصریح کرد: در طرح حلقه های معرفت به موضوعات احکام، عقائد و اخلاق پرداخته می شود و همچنین آموزش ها در بخش های مهارتی و هنری هم به صورت کلاسی ارائه می شود.

وی افزود: از جمله این کلاس ها، کلاس های آموزش برق، معرق، نقاشی، طراحی، گرافیک و انواع آموزش های مورد نیاز در خصوص رایانه است که البته در خصوص برگزاری این کلاس ها با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز رایزنی هایی در جهت تامین استاد مورد نیاز برای آموزش در این کلاس ها صورت گرفته است.

اجرای طرح حلقه های معرفت در ۳۰۰ کانون مساجد قم
معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: البته در این رایزنی ها با آموزشگاه تخصصی رباتیک استان (بتا) که برگزار کننده مسابقات ملی رباتیک ایران در مجتمع امام خمینی(ره) قم است نیز صحبت هایی صورت گرفته و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان یکی از مشارکت کنندگان در برگزاری این دوره از مسابقات رباتیک است.

استادیان تصریح کرد: در حال حاضر ۳۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان در حال فعالیت هستند که ۳۰۰ کانون از این تعداد به مفاد درج شده در تفاهم نامه ها عمل کرده اند و طرح حلقه های معرفت در این کانون ها در دست اجرا است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.w97rak937pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما