چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : 2634
مدرس حوزه و دانشگاه:

استمرار درون گفتمانی در انتخابات مهمترین پایه امنیت ملی است

قم نيوز : قم نیوز: یك مدرس حوزه و دانشگاه گفت: استمرار درون گفتمانی در انتخابات كه رهبر معظم انقلاب تاكید فراوانی به آن دارند، مهمترین پایه امنیت ملی بشمار می رود.
استمرار درون گفتمانی در انتخابات مهمترین پایه امنیت ملی است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سیدعبدالمجید اشكوری روز چهارشنبه در همایش مدیران، مربیان تربیتی و پرورشی و دبیران معارف اسلامی آموزش و پرورش استان قم با جامعه مدرسین حوزه علمیه افزود: استمرار درون گفتمانی در انتخابات، در حفظ ثبات سیاسی جامعه و امنیت ملی بسیار تاثیرگذار است بالعكس، استمرار بین گفتمانی در انتخابات، ثبات سیاسی جامعه را دچار آشفتگی می كند و امنیت ملی جامعه را به خطر می اندازد.

وی اضافه كرد: جریان فتنه در سال های برگزاری انتخابات به دنبال آن بود تا رقابت انتخاباتی را از درون گفتمانی به بیرون گفتمانی تبدیل كند.

این كارشناس مسائل سیاسی با تشریح اصول احزاب و گروه های سیاسی كشور خاطرنشان كرد: اصولگرایان دراصول خود به دنبال اقامه دین و تحقق حاكمیت الهی در سطح توسعه، از طریق صراط مستقیم و ولایت فقیه می باشند.

اشكوری افزود: آنها معتقدند كه جامعه را براساس قوانین شرعی باید اداره كرد؛ در حوزه نظام انگیزیشی خود، بر داشتن اخلاص و در حوزه رفتار بر عقل گرایی، عمل صالح، تولی و تبری و امر به معروف و نهی از منكر اعتقاد دارند اما اصلاح طلبان، در حوزه معرفت شناختی اعتقادی به كشف حقیقت ندارند و به دنبال حاكمیت الهی نیستند بلكه در پی تحقق حاكمیت مردم بجای خدا هستند.

اشكوری افزود: آنها معتقدند جامعه باید براساس قوانین عرفی و تسامح و تساهل اداره شود.

به گفته وی رقابت اصلاح طلبان با اصولگرایان، رقابت برسر چگونگی مدیریت نیست؛ بلكه اصلاح طلبان با نادیده گرفتن اصول، قصد ایجاد فتنه و همفكری سیاسی با جریان های سیاسی بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی را داشتند.

همایش یكروزه مدیران، مربیان تربیتی و پرورشی و دبیران معارف اسلامی آموزش و پرورش استان قم با جامعه مدرسین حوزه علمیه در سالن اجتماعات این جامعه برگزار شد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.w9xrak93tpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما