سه شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : 1824
نماینده قم درمجلس:

امام حسین(ع) اولین بیدارگر جهان اسلام محسوب می شود

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی گفت: حضرت امام حسین (ع) درحقیقت اولین بیدارگر جهان اسلام محسوب می شود.
امام حسین(ع) اولین بیدارگر جهان اسلام محسوب می شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام علی بنایی درحاشیه بازدید از  نمایشگاه توانمندی های هیات مذهبی قم افزود: آن حضرت بیداری را در بین مسلمانان رواج داد و ایشان این برنامه را با حضور در مكه آغاز كردند.

وی با اشاره به بیداری اسلامی كه درمنطقه ایجاد شده است گفت: فصل مشترك بیداری اسلامی دركشورهای اسلامی ظلم و دیكتاتوری می باشد.

بنایی ابراز داشت: امروز به بركت انقلاب اسلامی و تاثیر این انقلاب در كشورهای منطقه، موج بیداری اسلامی را در برخی كشورها شاهد هستیم و این بیداری هر روز بیشتر می شود.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ایام ماه محرم اظهار داشت:
هر كسی كه دارای فطرت انسانی باشد به مساله عاشورا و حماسه حسینی اعتقاد كامل دارد.

بنایی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش هیئات مذهبی در تبیین معارف عاشورایی اشاره كرد و ادامه داد: در این خصوص هیئات می توانند نقش مهمی داشته باشند.

وی تصریح كرد: از آنجا كه هیئات به صورت خودجوش شكل می گیرند و در آن از اقشار مختلف مردم حضور دارند لذا آنها با برنامه هایی كه در ایام محرم و مناسبت های مختلف برگزار می كنند می توانند در ترویج معارف عاشورایی و اهل بیت (ع) نقش به سزایی ایفا كنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی های هیات مذهبی قم را یك اقدام بسیار مناسب ذكر كرد و ابراز داشت: برگزاری این نمایشگاه آن هم همزمان با فرا رسیدن ایام ماه محرم یك اقدام بسیار مفید می باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: در این نمایشگاه كه دریك فضای مذهبی و معنوی حاكم است هیئات ضمن نشان دادن توانمندی های خود،برنامه های مختلفی را نیز پیش بینی كرده اند.

سومین نمایشگاه توانمندی های هیات های مذهبی، با موضوع معارف عاشورایی و بیداری اسلامی یكشنبه گذشته در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) قم افتتاح شد.

در این نمایشگاه به موضوعاتی از قبیل امر به معروف و نهی از منكر، خطبه غدیر، خطبه حضرت زینب و فاطمه زهرا(س)، انحرافات و خرافات، مباحث مهدوی، معارف قرآنی پرداخته می شود.

این نمایشگاه تا سوم آذر در ۴۳ غرفه دایر است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.x9qrak97tpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما