يکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : 1194

دستگیری زورگیر افغانی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مأموران کلانتری 36 قم اقدام به دستگیری یک تبعه افغانی به جرم زورگیری کردند و این درحالی است که به گفته رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان قم بیشترین آمار جرم و جنایت منتشره از قم متعلق به اتباع بیگانه است.
دستگیری زورگیر افغانی در قم
به گزارش قم نیوز، فردی با مراجعه به کلانتری ۳۶ قم مدعی می شود یک تبعه افغانی را از میدان امام خمینی(ره) به عنوان مسافر به صورت دربست سوار می کند که پس از رسیدن به مقصد و در نقطه ای خلوت فرد افغانی با تهدید چاقو و گذاشتن آن بر روی گردن راننده اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه و مقدار وجه نقدی که داشته است، می کند.

به دنبال این ماجرا ماموران کلانتری ۳۶ قم پس از وصول پرونده با به کارگیری یک سری اقدامات پلیسی و در یک عملیات غافلگیرانه زورگیر را که از اتباع کشور افغانستان بوده است را دستگیر می کنند.

در این رابطه متهم در بازجویی صورت گرفته به سرقت اعتراف و علت آن را اعتیاد شدید به مواد مخدر از نوع کراک بیان می کند.

این درحالی است که رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان قم نیز چندی پیش در این رابطه با تاکید بر اینکه بیشترین آمار جرم و جنایت منتشره از قم متعلق به اتباع بیگانه است و با هشدار نسبت به اعتماد بیش از حد به اتباع بیگانه، گفته بود؛ متأسفانه بسیاری از همشهریان محترم قمی از محدودیت‌ها و شرایط ویژه قانونی اتباع بیگانه کم اطلاع و یا بی اطلاع هستند و همین امر زمینه زیاده خواهی اتباع را بیشتر می‌کند.

حجت الاسلام غلام حیدر حیدری در ادامه با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال ۹۰، نه هزار و ۳۳۴ نفر از اتباع خارجی به دلایل عدم رعایت مسائل قانونی در قم دستگیر شده‌اند، اظهار داشت: پس از رسیدگی به موارد اتهامی این افراد، پانصد و ۵۷ نفر آنها به دادسری قضایی معرفی شدند.

وی درباره تبعات و آثار اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی حضور اتباع بیگانه بی هویت در استان، بیان داشت: اگر پژوهش مفصل و متقنی درباره تبعات حضور این نوع از افراد در قم صورت بگیرد به راحتی به این نتیجه می‌رسیم، بیشترین آمار بیکاری، مشکلات اخلاقی، جرم های اجتماعی، مخاطرات فرهنگی، انواع باندهای فساد و.. ریشه در حضور غیر قانونی این مهمانان ناخوانده دارد.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان قم همچنین با تاکید بر اینکه قصد ساماندهی اتباع بیگانه را داریم، گفت: پلیس هیچ خصومتی با اتباع بیگانه ندارد و فردی قانون را رعایت کند از حقوق شهروندی برخوردار است اما نمی گذاریم افراد بیرونی و اتباع خارجی شرافت مردم شهید پرور و ولایت مدار قم را خدشه دار کنند و سهل انگاری و زیاده خواهی دیگران به پای قمی ها نوشته شود.

حیدری افزود: اگر اتباع خارجی غیر مجاز از استان قم خارج شوند درصد بالایی از جرائم در این استان کاهش پیدا خواهد کرد که این به پیشرفت فرهنگی استان قم کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.y9qrak9qtpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما

reza
اگر می بینید که اتباع بیگانه به هویت شهر لطمه میزنند چرا فکری به حال مردم قم نمیکنید؟!! پس چرا هر روز جمعیت اینها بیشتر میشه؟؟
یکی از مکان هایی که باعث ورود اینها به قم میشود حوزه علمیه هستش که هر ساله تعداد زیادی اتباع خارجی میگیره...
محمد
حضور اتبای بیگانه ...بیشترین لطمه را در کشورهای همسایه متوجه کشورعزیزمان داشته ...ولی متاسفانه مسئولین در حد شعار با آن برخورد میکنند ...آیا خطر این گونه حوادث که هر روز در گوشه وکنار کشور دیده میشود نباید جدیدی گرفت...عزیزانمان در جنگ کشته شدند که در امنیت باشیم اما بیگانگان محترمانه در قلب کشور حضور داشته وهزاران فرصت شغلی ورفاه اجتماعی را که حق مردمان ایران اسلامی است تصاحب کرده وپافراتر نیز میگذارند...چه بسا که سرنوشت مانیز مثل مردم فلسطین نشود...در هرگوشه از کلان شهرها شهرکهایی وجود دارد که مکان امنی برای این گونه افراد است فقط کافی است نیروی انتظامی یک اتوبوس به شهرک قائم ویا شهرک امام حسن ...قم جهت جمع آوری اتبای بیگانه بفرستد...به امید ریشه کنی این معضل ملی
محمد
درمیان هر قشری جه ایرانی و چه خارجی افراد خوب و بد هست با چند قانون شکن کل یک ملت را تخریب نکنیم گرچه با مچرمان مقامات قضایی باید برخورد مناسب نماید.مگر یک ایرانی که در کشورهای دیگر خلاف و جنایت می کند با ید به حساب کل ملت ایران گذاشته شود .
عزیزان این اتباع خارجی که می گویید هم کیشان ما هستند که کم خدمت به کشور ما نکرده اند -گرچه منکر کارهای غیر قانونی تعدادی از آنها نیستم
elahe_kn2010yahoo.com
سلام
بنده مدیر وبلاگ انجمن علمی حقوق دانشگاه پیام نور قم هستم .قسمت حوادثتون جالب بود .
ممنون که ته وتلاگ ما هم سر زده بودید .
سادات
آخه شمانمیدونی مجبوری نظربدی؟؟!!حوزه علمیه باحساب کتاب میپذیره زیرنظرمستقیم حوزه س همه چیشون کنترل میشه آخه تایه چی میشه فرتی میچسبونن به حوزه!!!شماکجات سوخته از دست این حوزه؟؟؟؟
محسن
با سلام
اتباع بیگانه درقم صاحب مشاغل هستند سربازی نمیروند مالیات نمیپردازند جرایم متعدد انجام میدهنداما باز هم بعضی از دوستان از حضور افاغنه دفاع میکنند