پنجشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : 3390
شیخانی مطرح کرد:

طرح هدفمندی یارانه‌ها به بخش کشاورزی لطمه می‌زند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی قم با بیان اینکه ثروتمندترین کشاورزها به بخش کشاورزی خود سوبسید پرداخت می‌کنند تصریح کرد: هدفمندی یارانه‌ها به بخش کشاورزی لطمه وارد می‌کند.
طرح هدفمندی یارانه‌ها به بخش کشاورزی لطمه می‌زند
به گزارش قم نیوز، علیرضا شیخانی قبل از ظهر پنج شنبه در جلسه توسعه صادرات استان قم که در ساختمان معصومیه سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تشکیل شد با بیان این مطلب افزود: دولت اگر به ما در عرصه کشاورزی یارانه نمی‌دهد لااقل اذیت هم نکند زیرا با برنامه‌ای که در بخش انرژی در حال پیاده شدن است بخش کشاورزی لطمه زیادی می‌بیند.

وی با بیان اینکه در کشورهای دنیا برای صادرکنندگان جایزه صادراتی در نظر می گیرند، گفت: این مسئله در کشور ما بر عکس است و صادرکنندگاه باید تعرفه بپردازند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی قم از تعرفه صادراتی به عنوان یک آفت برای بخش صادرات یاد کرد و اظهار داشت: دولت اگر از صادر کنندگان حمایت نمی‌کند لااقل تعرفه هم قرار ندهد.

شیخانی در بخش دیگری از سخنان خود خود از کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی به عنوان بازوی فکری سایر بخش‌های مشغول در زمینه کشاورزی یاد کرد و افزود: تعامل با سایر بخش‌های کشاورزی و ارائه راهکار و بررسی مشکلات و انعکاس آن به بخش‌های ذی ربط از جمله وظایف این کمیسیون است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی قم با اشاره به اقلیم خشک قم اظهار داشت: قم جای مانور برای صادرات محصولات زراعی ندارد اما از پتانسیل سایر بخش‌ها هم استفاده درستی نمی‌شود.

وی از ایجاد کارگروه علمی - پژوهشی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این کارگروه برای امور زیربنایی بخش کشاورزی قم ضروری است.

شیخانی با بیان اینکه بخش کشاورزی در قم هویت مشخصی ندارد تصریح کرد: با ایجاد این کارگروه مشکل هویتی بخش کشاورزی قم برطرف می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.y9wrak9wzpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما