شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : 5901
حجازی عنوان کرد:

در سال95 ده درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد

قم نيوز : قم نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در زمینه سلامت مردم با هیچ کس تعارف نداریم و با هرگونه تخلفی قاطعانه برخورد می‌کنیم.
در سال95 ده درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد
به گزارش قم نیوز، شمس‌الدین حجازی با اشاره به فرارسیدن هفته سلامت تصریح کرد: شعار جهانی هفته سلامت امسال "زندگی سالم‌تر، طول عمر بیشتر" است و در این هفته طب سالمندان مورد توجه جدی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۶۵، ۵/۳ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دادند، اضافه کرد: این رقم در سال ۸۵ به ۷/۲۸ درصد رسید و با توجه به رشد جمعیت، پیش بینی می‌شود که در سال ۹۵، ۱۰ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه هرم سنی افراد جامعه در حال تغییر است، گفت: یکی از شاخص‌های وضعیت بهداشت و درمان کشورها میزان مرگ و میر مادران باردار است.

وی با اشاره به اینکه در بدو پیروزی انقلاب میزان مرگ و میر مادران باردار ۷۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر بود، تصریح کرد: این رقم در حال حاضر به ۲۲ نفر در ۱۰۰ هزار نفر رسیده است و پیش بینی شده است که در سال ۹۴ این میزان به ۱۶ نفر در ۱۰۰ هزار نفر برسد.

حجازی این شاخص را برای کشور سوئد هفت نفر در ۱۰۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت:‌ در سال ۹۰ میزان مرگ و میر مادران باردار ۱۱ نفر در ۱۰۰ هزار نفر بوده است و خوشبختانه ۱۰ ماه است که مرگ مادر بارداری گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی قم در سال ۹۱ نسبت به ارتقا وضعیت کیفی بیمارستان‌ها اهتمام جدی خواهد داشت، گفت: تقویت حضور تمام وقت پزشکان، تکریم ارباب رجوع و گسترش فعالیت پزشک خانواده از دیگر برنامه‌های در دست اجرا توسط دانشگاه علوم پزشکی قم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده به ویژه در ایام نوروز در خصوص بازرسی از واحدهای صنفی به ویژه واحدهای فعال در زمینه عرضه مواد غذایی اشاره کرد و گفت: در طول ایام نوروز امسال ۳۵ هزار واحد صنفی به صورت مکرر مورد بازرسی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه با تخلفات بهداشتی قاطعانه برخورد می‌شود، تاکید کرد: در زمینه سلامت مردم با هیچ کس تعارف نداریم و با هرگونه تخلفی قاطعانه برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcg.z9nrak9yqpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما