دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : 1608
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

طلاب خارجی پیام غدیر را به جهانیان برسانند

قم نيوز : قم نیوز: حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید در قم تاكید كرد: طلاب و فضلای غیر ایرانی با تهذیب نفس، تحصیل علوم اهل بیت (ع) و حضور در عرصه های بین المللی، پیام غدیر را به جهانیان برسانند.
طلاب خارجی پیام غدیر را به جهانیان برسانند
به گزارش قم نیوز، وی روز دوشنبه در مراسم عمامه گذاری طلاب غیرایرانی جامعةالمصطفی در تالار قدس مجمتع آموزش عالی امام خمینی(ره)، افزود: یكی شدن طلاب غیر ایرانی، جدیت در تحصیل و تهذیب نفس و حركت در خط امامت و ولایت و هدایت مردم كشورهای مختلف به مكتب اهل بیت (ع) از وظایف خطیر طلاب غیر ایرانی است.

آیت الله صافی گلپایگانی اضافه كرد: اسلام، قرآن و احكام دین اختصاص به یك كشور و طلاب آن ندارد، دین اسلام جهان شمول است و باید توسط طلاب غیر ایرانی در سراسر جهان تبلیغ و ترویج شود.

وی با بیان اینكه تلبس به لباس روحانیت در این روز بركات فراوانی به همراه دارد، گفت: كسی كه به لباس روحانیت ملبس می شود، در حقیقت لباس خدمت به اسلام و قرآن و امام زمان (عج) را بر تن كرده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان كرد: در برابر دین اسلام همه برابر و برادر هستند و تحصیل طلاب غیر ایرانی از این جهت كه فقه و احكام و دین اسلام را یاد می گیرند و به مردم عرضه می كنند، بسیار مهم و ارزشمند است.

وی در ادامه با بیان اینكه عید غدیر، عید الله الاكبر است، گفت: غدیر را باید بزرگ شمرد و به آن اهمیت داد، چون پیام و رسالتی مهمتر از غدیر وجود ندارد.

آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به پیام و رسالت این عید بزرگ، ادامه داد: غدیر از بزرگترین و وسیع ترین اعیاد الهی است و مهمترین پیامی كه در خود دارد، مساله امامت و ولایت است.

وی افزود: علاوه بر روایات كثیره و متواتره كه در تفسیر واقعه تاریخی غدیر خم وارد شده ، دركتب اهل سنت نیز این مساله بیان شده است.

این مرجع تقلید اضافه كرد: وقتی پیامبر (ص) همه مسایل مورد نیاز جامعه اسلامی را بیان كرده است و حتی بسیاری از جزییات زندگی را به مردم یاد داده اند، این كدام مساله است كه آنچنان اهمیتی دارد، اگر بیان نكند و به مردم نرساند، رسالتش ناتمام است؟

وی گفت: از هر عالم و مفسر با انصافی كه پرسیده شود اذعان دارد این مساله مدیریت جامعه اسلامی بعد از پیامبر اكرم بوده كه اگر نبی اكرم اسلام (ص) آن را به مردم نرساند، دین كامل نمی شود.

آیت الله صافی گلپایگانی افزود: برای این مدیریت هیچ كسی جز امام علی (ع) مطرح نبوده است.

وی با اشاره به اینكه دینی كه همه جزییات را بیان كرده محال است از مساله مهم امامت و جانشینی چیزی نگوید، گفت: این آخرین رسالت پیامبر (ص) بود كه با ابلاغش در غدیر خم دین اسلام كامل و خداوند تا روز قیامت به این دین راضی شد.

شایان ذكر است، در این مراسم ۳۵ نفر از طلاب غیر ایرانی از ۹ كشور افغانستان، پاكستان، هند، بوركینافاسو، كنیا، نیجریه، میانمار، بوسنی و هرزگوین و چین به دست مبارك حضرت آیت الله صافی گلپایگانی معمم شدند.

در این مراسم معنوی، تعدادی از طلاب غیر ایرانی به زبانهای اصلی كشورهای خود عید سعید غدیر را به حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تبریك گفتند.

همچنین برخی از دانش پژوهان غیر ایرانی جامعه المصطفی العالمیه به زبان های اصلی اشعاری را در مدح غدیر و امام علی (ع) سرودند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.z9qrak937pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما